گزارش تصویری از سفر معاون اول رئیس جمهور به خرمشهر

کلانترها در منطقه آزاد اروند چه میکنند؟

عکس و گزارش عباس مدحجی: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در سفر خرمشهر، کارخانه پخت ڪُڪ سبز این شهرستان را افتتاح کرد. جهانگیری در این سفر از پروژه های عمرانی در زمینه انتقال و تصفیه ی آب در منطقه آزاد اروند نیز دیدن کرد.

گفته شده کارخانه پُخت کک سبز شهرک صنعتی خرمشهر نخستین تولید‌کننده کک نفتی کلسینه شده در ایران است که دارای ظرفیت اسمی ۲۴۰ هزار تن کک سبز در سال است. کویت، چین، مالزی و ترکمنستان به عنوان کشورهایی انتخاب شده‌اند تا مواد اولیه مورد نیاز کارخانه از آنها وارد ایران شود. این کارخانه تنها کارخانه تولید کک نفتی در ایران است که سالانه ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد. این کارخانه در آینده تا دو فاز توسعه می یابد.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر همزمان با این سفر در گفتگو با خبرگزاری فارس، حضور جهانگیری را بی برکت عنوان کرد و گفت: سفر جهانگیری به خرمشهر هیچ برکتی ندارد و صرفا یک نمایش سیاسی از سوی دولت به اصطلاح تدبیر و امید است. چرایی حضور معاون اول رئیس جمهور در خرمشهر معلوم نیست اما اگر این حضور برای افتتاح شرکت کک سبز واقع در شهرک صنعتی خرمشهر است که این شرکت در زمان دولت احمدی‌نژاد به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ما در سال ۹۲ بحث وام و مشکلات این شرکت را پیگیری کردیم و برای مدتی با ۲۰۰ نفر مشغول به کار شد. حضور معاون اول در این شرکت به این دلیل است که این شرکت متعلق به افراد نزدیک به دولت است و این به منزله خندیدن به شعور مردم تلقی می‌شود

محمد حسن گنجی مدیر کارخانه کک سبز خرمشهر اما طی گفتگویی با خبرنگار خورنا ضمن تکذیب اظهارات سامری گفت: این کارخانه از سال ۸۴کلنگ زنی شده بود و درسال ۹۴به مدت دوماه آزمایشی کار کرد. مجددا راکد ماند تا امروز که افتتاح اصلی صورت گرفت. این کارخانه هیچگاه در گذشته به بهربرداری کامل نرسیده بود.

حواشی کارخانه پخت کک سبز خرمشهر اما همینجا به پایان نمیرسد و برخی رسانه های محلی به رابطه ی فامیلی نَسَبی مدیر عامل این کارخانه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور شاره میکنند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ‌، اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در این سفر جهانگیری را همراهی میکردند.

 

 

v