برگزاری آیین شب‌های محرم در سپاه هندیجان

خورنا: مسئول هیئت رزمندگان هندیجان از برگزاری مراسم شب‌های محرم در محل سپاه این شهرستان خبر داد.

سیدمحمدتقی تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: به‌مناسبت ایام محرم و صفر، هیئت رزمندگان شهرستان هندیجان اقدامات و برنامه‌های مؤثری در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: به‌مناسبت ۱۰ روز ماه محرم همچنین تاسوعا و عاشورا، ۱۰ شب مراسم سینه‌زنی و عزاداری با مداحی مداحان به‌نام استان خوزستان در شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان هندیجان خاطرنشان کرد: برنامه‌های شب‌های فوق در ناحیه مقاومت بسیح و سپاه شهرستان با حضور مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار و منور می‌شود.

وی با اشاره به مداحان نامبرده اضافه کرد: شب‌های نخست و دوم محرم با مداحی ایمان میرشکار از استان بوشهر، شب‌های سوم و چهارم با مداحی گوهرشناس از استان بوشهر، شب‌های پنجم و ششم با مداحی بهمن دادفر و جمال شعبانیان از شهرستان هندیجان، شب‌های هفتم و هشتم با مداحی مطورزاده از آبادان و در نهایت شب‌های نهم و دهم با مداحی مداحان به‌نام استان احمد پوربهداد از ماهشهر و ماندگار از شهرستان امیدیه نورانی و معنوی می‌شود.

تقوی همچنین عنوان کرد: شهروندان با حضور در این شب‌های معنوی می‌توانند بیش از پیش خود را به ارزش‌های دینی و مذهبی اسلام و اهل بیت نزدیک‌تر کنند.

وی در پایان از شهروندان هندیجانی به‌ویژه جوانان این خطه خواست که حضور پررنگی در این مراسم‌ها به‌عمل رسانده و از این طریق در تبیین ارزش‌های دینی‌مان تلاش کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *