صنعت نفت آبادان نیم فصل دوم رویایی می‌شود

خورنا: بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان اینکه موفقیت در فوتبال را مدیون آلفردو هستم چرا که به من اعتماد به نفس داد، گفت: با مدیریت جدید و مربی جدیدی که داریم نیم فصل دوم رویایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سجاد مشکل‌پور از معدود بازیکنان بومی تیم فوتبال نفت آبادن است که فوتبال خود را از زمین‌های خاکی این شهر آغاز کرد و با طی مدارج پایه فوتبال بر اساس شایستگی‌هایی که داشت به تیم بزرگ و نامدار آبادان راه پیدا کرد.

در هفته‌های اخیر و از آغاز لیگ برتر جاری و پس از کسب نتایج ضعیف نفت آبادان در لیگ، خط دفاعی این تیم که متشکل از دو بازیکن بومی نیز هست مورد حمله جامعه ورزش و اصحاب رسانه آبادان قرار گرفت، بر همین اساس بر آن شدیم پیرامون انتقادهای مردم آبادان از بازیکنان بومی این تیم و حواشی محتمل وارده بر ایشان با یکی از این بازیکنان بومی و جوان این تیم گفت‌وگویی ترتیب دهیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

*فارس: فوتبال را از کجا آغاز کردید؟

*مشکل‌پور: از زمین‌های خاکی آبادان و از تیم‌های پیروزی و آزاد این شهر فوتبالم را آغاز کردم.

*فارس: به چه وسیله‌ای وارد تیم نفت آبادان شده‌اید؟ معرف شما که بود؟

*مشکل‌پور: هفت، هشت سال پیش برای ادامه فوتبال و پیشرفت به شیراز رفته بودم، در آن برهه از زمان حبیب گله‌داری، مربی تیم آزاد آبادان بود که من را به آنجا معرفی کرده بود، پس از آن بر اثر یک سری مشکلات به آبادان برگشتم و در بدو بازگشت مسئولان وقت تیم صنعت نفت از من خواستند که به این تیم بیایم و در آبادان ماندگار شوم.

*فارس: چطور وارد ترکیب اصلی تیم شدید؟

*مشکل‌پور: فکر می‌کنم چهار سال پیش بود زمانی که دکتر ذوالفقارنسب سرمربی تیم بودند، به این تیم دعوت شدم، در آن زمان بازی به من نمی‌رسید فقط در حد ۱۰ دقیقه، یک ربع بازی می‌کردم و این فرصتی برای اثبات شایستگی نبود اما از زمان حضور آلفردو فوتبالم آغاز شد؛ آلفردو وقتی که به نفت آمد با من صحبت کرد و گفت که به من اعتماد دارد و می‌خواهد از من بازی بگیرد و از آن زمان بود که من وارد ترکیب اصلی شدم و فوتبالم را بعد از خدا مدیون آلفردو هستم چرا که به من اعتماد به نفس داد.

*فارس: به نظر شما کدام مربی توانست تیم صنعت نفت را متحول کند و از حالت سنتی خود در آورد؟

*مشکل‌پور: من حتم دارم که آلفردو ناجی فوتبال آبادان است چرا که سالی که دسته اول بودیم با حضورش تیم را شاداب کرد و با اقتدار به لیگ برتر رساند و در فرصت کوتاهی که داشت تیمی را روانه آوردگاه لیگ برتر کرد که همگان انگشت به‌دهان ماندند و اگر آن اتفاقات و حواشی رخ نمی‌داد و آلفردو در آبادان می‌ماند نفت جایگاهی خیره کننده را به‌دست می آورد که متأسفانه نشد، در مجموع فکر می‌کنم آلفردو در آن زمان غیر فوتبالی کنار گذاشته شد.

*فارس: در آن قضیه معروف تعطیلی تمرینات دست داشتید و یا کسی گفته بود که بر سر تمرینات حاضر نشوید؟

*مشکل‌پور: بله توسط کسانی با من تماس گرفته شد که بر سر تمرینات حاضر نشو اما خب آلفردو با من تماس گرفت و گفت الان وقت تمرین هست و چرا کسی نیست و من در جواب به او گفتم که با من تماس گرفته شده و گفتند که حق شرکت در تمرینات را نداری وگرنه… خود او هنگامی که بر سر تمرین حاضر شده بود با زمین خالی مواجه شد.

*پیش از آغاز لیگ جاری از تیمی پیشنهاد داشته‌اید؟

*مشکل‌پور: بله، سال گذشته هم پیشنهاد داشتم ولی نظرم روی تیم‌های پایتخت بود و نه شهرستان اگر قرار بر شهرستان بود در همین شهر خودم می‌ماندم، من هدفم پیشرفت است و تیم‌های پایتخت این شرایط را دارند، اما هم‌اکنون هم خدایم را شاکرم؛ نفت کم تیمی نیست اما من قصد نفت تهران را کرده بودم، من به ابراهیم‌زاده ارادت خاصی دارم و ایشان نیز به من اعتماد و اعتقاد دارند و دوست دارم شاگردی ایشان را کنم، پیش از لیگ امسال نیز پیشنهادی از جانب این باشگاه به باشگاه صنعت نفت ارسال شد که با مخالفت مسئولان رو به‌رو شد، تصمیم خود را گرفته‌ام و سال آخر است که در این تیم می‌مانم و قصد دارم این باشگاه را ترک کنم، امسال نیز با وجود داشتن قرارداد مشکلاتی داشتم که نمی‌توانستم در اینجا بمانم، اما گفتند شما قرارداد دارید و بازیکن اینجا هستید و ما برای شما هزینه کردیم و فوتبال را مدیون این باشگاه هستید چرا که از پایه‌های این باشگاه به این تیم آمدید! خلاصه امسال را منصرف شدم که از این باشگاه جدا شوم.

*فارس: در حال حاضر، مشکل تیم نفت را چه چیزی می‌دانید؟

*مشکل‌پور: فکر می‌کنم مشکل تیم ما روحی است و ما خوب بازی می‌کنیم، اما مطمئن هستم با آمدن آلفردو اوضاع تیم روز به روز بهتر می‌شود و در نیم فصل دوم تیمی متفاوت را شاهد بود.

*فارس: تماشاگران از خط دفاعی تیم گلایه دارند، فکر می‌کنید مشکل خط دفاعی تیم است؟

*مشکل‌پور: ببینید اگر مشکل خط دفاعی بود پس چرا از زمان حضور آلفردو ما فقط یک گل دریافت کردیم؟ پس مشکل خط دفاعی نیست مشکل ساختار تیمی ا‌ست، در واقع تیم ما از خط حمله  تا چینش بازیکنان مشکل دارد.

ترکیبی که کاستا می‌چید وحشتناک بود زیرا در این ترکیب بازیکن نمی‌توانست بازی خود را انجام دهد، البته در موضع تماشاگران نیز مردم حق دارند گلایه کنند و نگران این تیم باشند اما من به آنها قول می‌دهم با مدیریت جدید و مربی جدیدی که داریم نیم فصل دوم رویایی است.

*فارس: گویا پست اصلی شما در خط حمله است؟ آیا دوست دارید در این خط به کار گرفته شوید؟

*مشکل‌پور: بله من در تیم‌های پایه مهاجم بودم اما به خاطر قد و اندامم زمانی که به بزرگسالان نفت آمدم آقای ذوالفقارنسب از من خواستند که در خط دفاعی قرار بگیرم و به من گفت که اینجا بیشتر مثمرثمر خواهی بود و اینگونه بود که مدافع شدم.

*فارس: در حال حاضر در پست دفاع راحت‌تر کار می‌کنید یا در خط حمله؟

*مشکل‌پور: من در فوروارد هم بازی می‌کنم و در تمرینات هم به مهاجمان اضافه می‌شوم و در بازی‌ها هم بر روی ضربات ایستگاهی خودم را به جلو می‌رسانم تا سر بزنم و خط حمله را خیلی دوست دارم ولی ترجیح می‌دهم یک مدافع باشم و دفاع را نیز دوست دارم، لذت مهاجم بودن بیشتر است.

*فارس: صحبت‌هایی در شهر شنیده می‌شود مبنی بر اینکه بازیکنان نفت آبادان بیرون از زمین حاشیه‌هایی دارند و مردم نیز دلگیرند که بازیکنان لیگ برتری شهرشان چنین اعمالی را مرتکب می‌شوند آیا این حرف‌ها را قبول دارید؟

*مشکل‌پور: من چنین چیزی را قبول ندارم بیشتر این حرف‌ها جوسازی ا‌ست.

بازیکن هم مثل باقی مردم است، به بازار، مهمانی می‌رود و در جشن حاضر می‌شود و چنین حرف‌هایی حاشیه سازی‌ است، نه اینکه بازیکن به‌طور کامل پاک باشد. ولی مطمئن باشید این حواشی حتی درصدی از حواشی بازیکنان تیم‌های بزرگ و تیم‌های پایتخت نمی‌شود.

*فارس: مشکل تیم، روحی است یا فنی؟

*مشکل‌پور: مشکل تیم بدون شک روحی و ذهنی است، بازیکنان ما گویی برد را فراموش کرده‌اند و باشگاه باید روی این مسئله تمرکز کند، این مسئله برای ما خیلی خطرناک است، وگرنه از نظر بازیکن خوب هستیم و مشکل مالی هم  آنقدر نیست که تأثیرگذار باشد، با آمدن آلفردو همه چیز به روال خود بازمی‌گردد.

*فارس: شما یک بازیکن بومی هستید و در یکی دو سال اخیر بازیکنان بومی به این موضوع اذعان داشتند که فقط اشتباهات آنها دیده شده و به اصطلاح همه دیوارها بر سر آنها خراب می‌شود؛ شما هم چنین نظری دارید؟

*مشکل‌پور: بله برای من نیز پیش آمده، در یک بازی که در آن حضور نداشتم و روی نیمکت بودم و تیم باخته به من بیشتر انتقاد شده تا بازیکنی که در زمین حاضر بوده؛ این موضوع را قبول دارم که روی بازیکن بومی فشار بسیار است.

*فارس: سقف آرزوهایتان را بگویید…

*مشکل‌پور: برعکس تمام بازیکنان فوتبال بزرگترین آرزویم تیم ملی نیست چون در تیم ملی جوانان رفتاری با من شد که گویی من یک بازیکن عربستانی هستم، نمی‌خواهم به این مسئله دخول کنم، اما دوست دارم در خارج از ایران و در لیگی که تاکنون هیچ ایرانی در آن راه پیدا نکرده مثل لیگ هلند یا فرانسه، بازی کنم.

*فارس: معمولاً بازیکنان خوزستانی خیلی زود اشباع می‌شوند و زود فوتبالشان به پایان می‌رسد و اسیر حاشیه ها می‌شوند شما هم اینگونه هستید؟

*مشکل‌پور: بله این را قبول دارم اما برای خود یک خط مشی تعیین کردم و می‌خواهم به آرزوهای فوتبالی‌ام برسم، من از این دسته بازیکنان نیستم.

*فارس: و جایگاه نفت در پایان فصل؟

*مشکل‌پور: من همیشه گفتم که نفت در پنج تیم اول جدول قرار می‌گیرد و این را به همه ثابت می‌کنیم.

*فارس: بازیکن و تیم مورد علاقه‌ات؟

*مشکل‌پور: تیم مورد علاقه‌ام آرژانتین است که با باختش گریه می‌کنم و در رده باشگاهی، بارسلون را دوست دارم و الگوی ورزشی‌ام زلاتان ابراهیموویچ است.

*فارس: اگر با هواداران صحبتی دارید در مورد ادامه مسابقات لیگ برتر می‌شنویم؟

*مشکل‌پور: من فقط می‌توانم بگویم همه ما از این وضعیت ناراحت هستیم و در چند بازی اخیر ورزشگاه خالی تختی قلب همه را به‌درد آورده، من از همه مردم آبادان و طرفداران تیم نفت خواهش می‌کنم صبر کنند و خویشتن‌دار باشند، ما هنوز زنده‌ایم و امید داریم و اطمینان می‌دهم که این تیم در لیگ برتر می‌ماند و به هیچ قیمتی اجازه سقوط به این تیم را نمی‌دهیم.