کشف نوع جدید کلاهبرداری‌ از نوع پیامکی در آبادان / مردم فریب نخورند

خورنا: فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به کلاهبرداری‌های پیامکی گفت: راه‌های دستگیری این افراد و تعداد مواردی که تاکنون گزارش شده و در حال پیگیری‌ست به دلیل حساسیت موضوع و مسائل امنیتی فعلاً منتشر نمی‌شود.

احمد چنداز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان با اشاره به کلاهبرداری‌های پیامکی در شهرستان اظهار کرد: بر اساس گفته برخی شهروندان مواردی از کلاهبردی پیامکی توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب به نیروی انتظامی شهرستان آبادان گزارش شده است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر تعداد این مزاحمت‌ها افزود: البته این موارد در شهرستان آبادان زیاد نبوده اما کم هم نیست.

فرمانده انتظامی آبادان خاطرنشان کرد: این مزاحمت‌ و کلاهبرداری‌ها به گونه‌ای‌ست که افراد سودجو با تلفن شخصی شهروندان تماس گرفته یا پیامک زده و به آنها وعده بردن جایزه را می‌دهند.

وی ادامه داد: پس از آن باوعده وعیدهای دروغی مثلاً می‌گویند به‌دلیل شرکت در مسابقه … و شرکت در قرعه‌کشی یک گوشی تلفن همراه برنده شده‌اید‌ و باید مبلغی را به فلان حساب واریز کنید.

چنداز افزود: البته با هوشیاری بسیاری از شهروندان دست کلاهبرداران رو می‌شود اما بسیاری از افراد همچنان فریب سودجویان را خورده و مبالغی به حساب آنها واریز می‌کنند.

* ماهیت این افراد کلاهبرداری‌ست

وی در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی در راستای دستگیری این سودجویان اندیشیده‌اید، اضافه کرد: نیروی انتظامی شهرستان با اقدامات در دستور کار برنامه‌ریزی‌های مطلوبی را برای دستگیری این افراد فرصت طلب ترتیب داده است.

فرمانده انتظامی آبادان همچنین عنوان کرد: راه‌های دستگیری این افراد و تعداد مواردی که تاکنون گزارش شده و در حال پیگیری‌ست به دلیل حساسیت موضوع و مسائل امنیتی فعلاً منتشر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد سودجویی که تحت تعقیب هستند تنها با ماهیت کلاهبرداری دست به چنین اقدامی زده و اینگونه افراد همواره آسان‌ترین راه را برای درآمدزایی به‌کار می‌گیرند.

چنداز در پاسخ به خبرنگار فارس که آیا این افراد به صورت باند و گروهی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: لزوماً به‌صورت گروهی کار نمی‌کنند و در اکثر مواقع شخصاً اقدام به تماس و کلاهبرداری پیامکی کرده و شهروندان را فریب می‌دهند.

وی در پایان از شهروندان آبادانی خواست هرگونه موارد این‌چنین را به نیروی انتظامی شهرستان حضوری، کتبی و یا تلفنی گزارش دهند و یا با شماره تلفن ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *