نام دزفول با دفاع مقدس و شهادت پیوند خورده است

خورنا- محمد حیدری سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان دزفول ، در دیدار با امام جمعه شهرستان دزفول در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان به تبادل نظر پرداخت.

وی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در شهرستان دزفول گفت :نام دزفول با دفاع مقدس اجین شده است و ارزش های دینی و انقلابی با مردم دزفول رابطه ای نا گسستنی دارد .

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت : در بحث فرهنگی باید با رویکرد تکریم گذشتگان در تمام ادوار تاریخ حرکت نماییم و بزرگان را به نسل جوان معرفی کنیم که این شناخت بزرگان نسل های گذشته، موحب تداوم راه آن بزرگواران خواهد شد .

حیدری با بیان اینکه در حوزه فرهنگ نیاز به هوشیاری و دقت نظر بیشتری نسبت به حوزه های دیگر وجود دارد افزود : مسئله تهاجم فرهنگی از مسائل مهم و مورد توجه مقام معظم رهبری است که در دهه ۷۰ از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد نمود و اکنون این چالش با گذر زمان به تهاجم فرهنگی رسیده است .

یدری تصریح کرد : بُن مایه توسعه و پیشرفت یک کشور ، زیر ساخت های فرهنگی ، اعتقادی و باور های ارزشی آن جامعه است و اگر پوشش فرهنگی و مفاهیم ارزشی بر کار هایی که قرار است در جامعه صورت گیرد ، قرار ندهیم آن کار تُهی خواهد بود

سرپرست فرمانداری دزفول در ادامه گفت : شورای فرهنگ عمومی با هدف تقویت مسائل فرهنگی شهرستان میتواند به برگزاری همایش ها و کنگره هایی با موضوعاتی همچون دین ،فرهنگ و دفاع مقدس، برنامه ریزی های بسیاری انجام و به مرحله عمل برساند .

حیدری در پایان بیان داشت : هرکدام از مسئولین ، خُطبا و اساتید دانشگاهی به نوبه خود سهمی در حوزه فرهنگ دارند که اگر وظایف خود را درست و به نحو شایسته انجام دهند در سطح ملی شاهد اقدامات بزرگ فرهنگی خواهیم بود.

انتهای پیام/