۶۰ هزار هکتار از اراضی رامشیر زیر کشت پاییزه می‌رود

خورنا: مدیرجهادکشاورزی رامشیر از زیرکشت رفتن بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان در قالب کشت پاییزه خبر داد و گفت: این نسبت در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش یافته است.

مصطفی هنرمندیان اظهار کرد: کشت پاییزه هم‌اکنون آغاز شده و قرار است بیش از ۲۸ هزار هکتار گندم آبی، ۲۲ هزار گندم دیم، ۵ هزار هکتار جو دیم، ۳ هزار هکتار جو آبی،۲۵۰۰ هکتار سبزی و صیفی و دیگر محصولات کشت شود.

وی تصریح‌ کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد عملیات تهیه زمین انجام شده است و ۲۵ درصد اراضی زیر کشت محصولات پاییزه رفته است. برای کشت پاییزه تاکنون ۲۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی و ۱۰۰۰ تن بذر گندم و جو بین کشاورزان توزیع شده و از نظر بذر و کود مشکلی وجود ندارد.

مدیر جهادکشاورزی رامشیر با اشاره به تأمین سوخت مورد نیاز کشاورزان، ادامه‌ داد: سهمیه گازوئیل برای تراکتورهای ۶ سیلندر ۱۵۰۰ لیتر و تراکتورهای ۴ سیلندر ۱۰۰۰ لیتر است که با نرخ دولتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، علاوه بر سوخت تراکتورها، سوخت به موتور پمپ‌های بخش کشاورزی داده می‌شود.

هنرمندیان بیان‌ کرد: فرایند بیمه‌ کردن محصولات پاییزه امسال نیز آغاز شده است و از کشاورزان می‌خواهیم با مراجعه به دفاتر بیمه شهرستان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی گفت: خسارت خشکسالی مربوط به پاییز سال‌ گذشته هنوز به کشاورزان پرداخت نشده است و کشاورزان از این موضوع نگران هستند، بنابراین از مسوولان بیمه می‌خواهیم که در پرداخت این خسارات سرعت عمل داشته باشند، زیرا کشاورزان برای کشت امسال نیاز به نقدینگی دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *