۶۰ هزار هکتار از اراضی رامشیر زیر کشت پاییزه می‌رود

خورنا: مدیرجهادکشاورزی رامشیر از زیرکشت رفتن بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان در قالب کشت پاییزه خبر داد و گفت: این نسبت در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش یافته است.

مصطفی هنرمندیان اظهار کرد: کشت پاییزه هم‌اکنون آغاز شده و قرار است بیش از ۲۸ هزار هکتار گندم آبی، ۲۲ هزار گندم دیم، ۵ هزار هکتار جو دیم، ۳ هزار هکتار جو آبی،۲۵۰۰ هکتار سبزی و صیفی و دیگر محصولات کشت شود.

وی تصریح‌ کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد عملیات تهیه زمین انجام شده است و ۲۵ درصد اراضی زیر کشت محصولات پاییزه رفته است. برای کشت پاییزه تاکنون ۲۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی و ۱۰۰۰ تن بذر گندم و جو بین کشاورزان توزیع شده و از نظر بذر و کود مشکلی وجود ندارد.

مدیر جهادکشاورزی رامشیر با اشاره به تأمین سوخت مورد نیاز کشاورزان، ادامه‌ داد: سهمیه گازوئیل برای تراکتورهای ۶ سیلندر ۱۵۰۰ لیتر و تراکتورهای ۴ سیلندر ۱۰۰۰ لیتر است که با نرخ دولتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، علاوه بر سوخت تراکتورها، سوخت به موتور پمپ‌های بخش کشاورزی داده می‌شود.

هنرمندیان بیان‌ کرد: فرایند بیمه‌ کردن محصولات پاییزه امسال نیز آغاز شده است و از کشاورزان می‌خواهیم با مراجعه به دفاتر بیمه شهرستان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی گفت: خسارت خشکسالی مربوط به پاییز سال‌ گذشته هنوز به کشاورزان پرداخت نشده است و کشاورزان از این موضوع نگران هستند، بنابراین از مسوولان بیمه می‌خواهیم که در پرداخت این خسارات سرعت عمل داشته باشند، زیرا کشاورزان برای کشت امسال نیاز به نقدینگی دارند.