از فامیل بازی در “نفت و گاز اروندان” تا گزارشات خلاف واقع ریاست “بندر” در گفتگو باسامری نماینده خرمشهر

عباس مدحجی: عبدالله سامری نماینده ی مردم خرمشهر و مینوشهر صبح جمعه در دفتر کارش درباره مدیران غیر بومی ، نیاز خرمشهر به جذب ردیف بودجه ی ملی و دیگر موضوعات مطروحه ی خبرنگاران اظهاراتی ایراد کرد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه پروژه شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر و به بهره برداری رسیدن دو پروژه ی استادیوم ۱۵ هزار و ۵ هزار نفری از تعیین تکلیف استخر سرپوشیده ی خرمشهر گفت. سامری گفت: من در ابتدا موافق انجام این پروژه ها نبودم چون بیرون از شهر بودند. کاش این هزینه ها برای استادیوم شهید جهان در داخل خرمشهر خرج میشد.
خیلی از وسایل استادیوم شهید جهان ارا به سرقت رفته و تخریب شده بود. اما حالا که به دستور مقام معظم رهبری قرار است برای نشاط اجتماعی و ورزشی مسابقه ی فینال جام حذفی هرساله در ورزشگاه ۱۵هزار نفری نفت و گاز اروندان خرمشهر اجرا شود، من هم حمایت میکنم. خیلی ها میخواستند این امتیاز را از خرمشهر بگیرند اما کسی نمیتواند این فینال را از خرمشهر بگیرد.وی درباره استخر افزود: پول زیادی خرج این استخر شده دست آخر سازمان هلال احمر برای تکمیل و تحویل آن ابراز تمایل کرد. یک ماه پیش وزارت نفت سند ساختمان استخر را بنام هلال احمر کرد و قرار شد هلال احمر حداکثر تا دوماه دیگر کارش را آغاز کند. بیش از این شرکت نفت و گاز بخاطر برخی مصوبات مجلس و اولویت سرمایه گزاری در روستاها ، دستش برای تکمیل طرح بسته شد. اما کمک به بیمارستان خرمشهر ، ابفای خرمشهر و مدارس روستایی را انجام داده است.

سامری ساخت دو استادیوم را کاری کم توصیف کرد و گفت: دو استادیوم چیزی نیست در مقابل اجحافی که توسط مدیران نفت و گاز اروندان و با سواستفاده از نام شهدا و حزب الله در استخدام کارکنان غیربومی و فامیل بازی صورت گرفته است. غیربومی ها شاغل در نفت و گاز اروندان قبل از دوره ی بنده اینجا بودند بعلت فقدان نظارت مسولین قبلی جذب شده اند.
شرکت توسعه نیشکر هم بخاطر اینکه مدیر عاملش خرمشهری نیست، تصمیماتش به نفع خرمشهر نیست. از نیروهای بومی استفاده نمیکنند در حالی ک نان و نمک خرمشهری ها را میخورند.

این نماینده ی مجلس درباره مدیران غیربومی خرمشهر نیز با اشاره به اظهارات یک ماه پیش درباره رئیس بندر و کشتیرانی گفت: من در انتصابات مدیران دولتی بصورت مستقیم نقشی ندارم. جواب اداره بنادر را با مستندات خواهم داد و برای این موضوع از وزیر جدید راه طرح سوال خواهم کرد. مدیر بندر اولین مدیری است که میبینم اینطور پاسخ میدهد، و به موضوع بکارگیری آقایان مقتدایی و جادری اشاره میکند. ما حق داریم مدیران خوزستانی که اهداف خرمشهر را تامین میکنند برگزینیم. اقایان نباید گزارش غیرواقعی بدهند. خیلی از مسولین بندر که بامن در ارتباطند گزارشهای ایشان را رد کردند. چه پروژه ای در زمان این مدیر کلید خورده است؟ حتی خبر دارم برخی پروژه ها هم متوقف شدند.

سامری درباره ی دستور رئیس جمهور درباره احداث پل خرمشهر_بصره گفت: چشمم از این دستورات آب نمیخورد. مثل پنجاه میلیارد دستور اقای روحانی برای پروژه ی ساحلی که فقط بیست و پنج درصد ان تایید شد و مابقی به اوراق تبدیل شد. راه آهن شلمچه بصره هم تاکنون نتیجه ای نداشته است. در پارکینگ پنجاه هکتاری شلمچه هم دولت کاری نکرده و از اعتبارات شهرستان بوده. این همه حضور وزرا و مسولین هیچ کمکی به شهر نکرده و پایانه ی شلمچه هم نتیجه ی تلاشهای مجدانه بنده ست. پایانه ای که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد. نامه نوشتم برای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که از محل درامد جاده ی خرمشهر_اهواز برای آسفالت کردن پایانه استفاده شود.

سامری درباره ی قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی و درخواست یکی از مسؤلین استانی در برای بکارگیری دوتن از نزدیکانش در سازمان منطقه آزاد اروند واکنش نشان داد و ضمن مخالفت با آن قول پیگیری موضوع را طریق کمیسون اصل نود داد .سامری گفت: ما اجازه ی چنین کاری را به منطقه نمیدهیم که خارج از محدوده یا بعد از بازنشستگی کسی را بکارگیری کند.

عبدالله سامری در قسمتی دیگر از انتصاب عبدالحلیم دریس به ریاست بازار کنزالمال خرمشهر اظهار رضایت کرد و چنین گفت: اقای دریس از بومیان خرمشهر است و با حضور ایشان بسیار موافقم. شخص خودایشان و خانواده شان به خرمشهر خدمات زیادی کرده اند بطوری که وقتی خبر انتصاب ایشان را شنیدم خیلی خوشحال شدم.

نماینده ی مردم خرمشهر در پایان و در پاسخ به عدم امنیت شغلی تعدادی از کارکنان آبفا اشاره ی کوتاهی به برخی تخلفات و بی قانونی های صورت گرفته (با مدارک) کرد و از تغییر موقعیت کاری این افراد از از قرائت کنتور به وصول قبض و مطالبات اشاره کرد. وی همچنین درباره شکستگی سد مارد گفت: سد مارد شکسته نشده و فقط حجم اضافی آب از آن سرریز شده و تاثیری بر آب شرب شهرستان نخواهد داشت.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پيام ايراني با سلام بنده از پرسنل بندر هستم و کاملاً مطلع هستم که ایشون کاملا در عزل و نصب مدیران بنادر استان خوزستان از آقایان "ایدنی" ، " دریس" و قبل از آنها دخالت مستقیم داشته و از آنها سهم خواهی نموده است ، همه هم از این موضوع اطلاع کامل دارند