اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۱ متوقف شد

خورنا: مجلس اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ۹۱ را متوقف کرد. براین اساس قیمت کالاها و حامل‌های انرژی و همچنین میزان یارانه نقدی پرداختی به خانوارها تا پایان سال جاری افزایش نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) طرح الحاق یک تبصره به بندهای ۴۴ و ۴۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در سال ۱۳۹۱ ممنوع شد و دولت حق ندارد در ماه‌های باقیمانده سال جاری، سرانه یارانه نقدی پرداختی به خانوارها را از هر منبعی افزایش دهد.

وکلای ملت مصوب کردند یک تبصره به هر یک از بندهای ۴۴ و ۴۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ الحاق شود.

طبق تبصره الحاقی به بند ۴۴ بودجه ۹۱ مقرر شد، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۹۰ ممنوع است.

بهارستان نشینان در تبصره الحاقی به بند ۴۵ بودجه ۹۱ نیز مقرر کردند، در ماه‌های باقیمانده سال ۱۳۹۱ هر گونه افزایش یارانه سرانه نقدی نسبت به پرداختی شهریور ماه سال جاری از هر منبعی ممنوع است.

مجلسی‌ها با ۱۸۳ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع از ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه، جزئیات طرح مذکور را به تصویب رساندند.

وکلای ملت در جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان، کلیات طرح اصلاح بندهای ۴۴ و ۴۵ قانون بودجه سال ۹۱ را به تصویب رساندند.

به گزارش فارس، تا پایان سال جاری طبق مصوبه مجلس میزان یارانه نقدی همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد و دولت حق هیچ گونه افزایش در میزان یارانه نقدی پرداختی به خانوارها را نخواهد داشت.

 لازم به ذکر است قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین و گازوئیل و سایر کالاها و خدمات مشمول قانون هدفمند سازی یارانه‌ها تا پایان سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *