ترمینال بندر امام خمینی(ره) جابه‌‌جا می‌شود

خورنا- رضا قیصی پور در جلسه جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان خوزستان که در سه بخش با موضوع پیگیری ۱۵ مصوبه در حوزه امور اراضی و پخش فرآورده‌های نفتی شهرهای آبادان و اهواز و بررسی ترمینال جدید بندر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ترمینال بندر امام خمینی(ره) جابه‌‌جا می‌شود.

وی با اشاره به دستور استاندار خوزستان مبنی بر احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در مناطق مختلف، درباره ترمینال جدید بندر امام خمینی(ره) گفت: با توجه به ضرورت اجرای پروژه در منطقه جانمایی شده، تیمی متشکل از اداره‌کل حمل و نقل و راهداری استان، مرکز پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان بنادر استان خوزستان به ریاست مشاور استاندار در امور حمل و نقل به منظور تهیه طرح جامع جهت اجرا شدن پروژه‌ای به عنوان فرصت سرمایه گذاری در منطقه به بررسی این موضوع بپردازند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان با اشاره به احداث ترمینال جدید امام خمینی(ره) گفت: ترمینالی که در حال حاضر در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد به دلیل وجود تانکرهای سوخت عراقی از نظر ترافیکی مشکلاتی را به وجود آورده و سبب شده ورودی بندر امام با تراکم زیاد خودرو مواجه شود.

وی ادامه داد: این ترمینال باعث تصادفات زیادی در مسیر شده، ضمن اینکه رانندگان امکانات کافی ندارند اما این ترمینال از استانداردهای لازم برخوردار نیست. با توجه به مشکلات مطرح شده از ترمینال موجود، ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث ترمینال جدید پیش بینی شده و مطالعات اولیه آن نیز انجام شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با بیان اینکه با جابه جایی این ترمینال مشکلات رانندگان از نظر رفاهی رفع می‌شود، افزود: سرمایه‌گذاری این طرح توسعه‌ای را یا دولت انجام می‌دهد یا به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری عظیم به بخش خصوصی داده می‌شود.

وی با تاکید بر سرعت دادن اقدامات در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های ذیربط در انجام کار مردم در بخش سرمایه‌گذاری تسریع ایجاد کنند و اگر کسی نمی‌تواند کار انجام دهد، اعلام کند تا کار به دیگری واگذار شود. باید نهایت همکاری با تولید‌کننده و سرمایه گذار داخلی را داشته باشیم تا تغییری در وضع زندگی مردم به وجود آید.

انتهای پیام/