بندرامام خمینی(ره) ایمن ترین بندر کشور

خورنا|باقر گل فر:نخستین نشست کمیته مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، ایمنی و HSE اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با حضور سردار ساسانی معاون زیربنایی سازمان پدافندغیرعامل کشور و جوادپور مدیرکل مدیریت بحران، پدافندغیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،در محل سالن اجتماعات مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار گردید.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا بع نقل از روابط عمومی، طی این نشست سردار ساسانی با اشاره به اینکه  پدافند غیرعامل کارکرد اصلی بنادر است، بر لزوم فعال سازی این سیستم در تمامی بخش ها به جهت انتفاع  آن، تلاش برای اجرای مانورهای شیمیایی، زیستی، اختفاء و اطفاء و لزوم پایداری سامانه و سیستم های الکترونیکی و هوشمند را حسب الزامات تصریح شده در پدافند غیرعامل تأکید نمود.

مدیرکل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی طی این نشست با اشاره به برگزاری مانور تخلیه و خروج اضطرای که همزمان با نخستین نشست این کمیته در بندرامام خمینی(ره)، به تفسیر توجیحی جوانب مختلف آن پرداخته و بر اجرای آموزش های مدیریتی و پدافندی با توجه به اهمیت افزونی که پدافندغیرعامل پیدا کرده است، تأکید نمود.

جوادپور در ادامه با اشاره به کسب بالاترین امتیاز عملکرد توسط کمیته HSE  این اداره کل بین بنادر کشور، این مجتمع بزرگ بندری را به واسطه ی تلاش های مدیریت و کارکنان آن ایمن ترین بندر کشور عنوان کرده و این موفقیت را به مدیران و کارکنان آن تبریک گفت.

عادل دریس طی این نشست ضمن تأکید بر اجرای مصوبات ستاد کمیته بحران و پدافند غیرعامل در همه بنادر خوزستان، آموزش نیروهای فعال و یکسان سازی  بنادر در اجرای  اصول پدافند غیرعامل را بسیار با اهمیت برشمرده  و از آمادگی  این اداره کل  برای برگزاری مانور زیستی و غلات در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با توجه نقش و جایگاه مهم آن در تخلیه و بارگیری عمده کالاهای اساسی کشور خبر داد.

بررسی اهداف کمیته مدیریت بحران، پدافندغیرعامل، ایمنی و HSE برای تدوین چشم انداز فعالیت های این کمیته ازمهم ترین بخش این نشست بود که با مشارکت اعضای آن صورت پذیرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *