نجات جان سه صیاد خوزستانی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی ره

خورنا|باقر گل فر:به دنبال مدیریت و هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) (MRCC) ، سه نفر صیاد گرفتار در طوفان دریایی از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از  روابط عمومی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سه صیاد خوزستانی به وسیله دو فروند قایق پس از عزیمت به دریا از مبدأ بحرکان، گرفتار طوفان دریایی بر اثر وزش باد شدید با شدت ۴۰ گره دریایی می شوند.

امین موسی پور در ادامه افزود: با توجه اینکه این دو فروند قایق به علت فقدان تجهیزات مخابراتی امکان مخابره و ارسال پیام درخواست کمک نداشتند، برای در امان ماندن از گزند طوفان هر یک از قایق ها  به ایستگاه دریایی و شناورلایروب بستان پناه می برند.

معاون امور دریایی تصریح کرد: سرانجام با مدیریت و هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی که به طور مستمر به پایش وضعیت دریایی حوزه استحفاظی خود می پردازد، این سه نفر صیاد به محل های ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و شناورهای آماده به کار در طول شبانه روز به پایش حوزه استحفاظی دریایی خود از  سواحل بحرکان تا اروند رود پرداخته و آماده اماد و نجات  دریانوردان مضطر در دریا می باشد.