بارندگی شدید موجب آبگرفتگی مناطقی از بندرماهشهر و بندرامام شد

بارندگی شدید بامداد دوشنبه موجب آبگرفتگی برخی مناطق شهری در بنادر ماهشهر و امام خمینی (ره) شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ماهشهر اظهار داشت: به دنبال حجم بالای بارندگی از بامداد امروز که تا ساعات اولیه صبح ادامه داشت، معابر و خیابان های مناطق مختلف بندر ماهشهر و بندرامام دچار آبرگرفتگی شد و شهروندان با مشکل تردد مواجه شدند.

عبدالواحد عبادی افزود: بر اساس گزارش های رسیده و بازدید میدانی انجام شده، منازل شهروندان در برخی مناطق به علت نامناسب بودن شبکه فاضلاب و تازه ساخت بودن ساختمان ها دچار آبگرفتگی شده و آب به درون منازل راه یافت که اقدام اولیه برای کمک رسانی به این شهروندان در حال انجام است.

وی افزود: از دقایق اولیه بعد از اتمام بارندگی مسئولان شهرستان به همراه تمامی نیروهای امدادی اداره آبفا و شهرداری های شهرستان برای بهبود وضعیت و هدایت آب های سطحی وارد عمل شده اند.

مدیر آبفا بندرماهشهر نیز گفت: آبگرفتگی معابر و خیابان های سطح شهرستان به علت نبود سیستم جمع آوری آب های سطحی است، اما از دقایق اولیه تمامی ایستگاه های پمپاژ در نقاط مختلف فعال بوده و در حال پمپاژ آب های سطحی هستند.

ابراهیم علوانی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته از سوی نیروهای امدادی مشکل آب های سطحی در بندر ماهشهر تا ظهر کاملا برطرف می شود.

بر اساس گزارش های رسیده از شهروندان معابر مناطق بندرماهشهر از جمله آیت الله سعیدی، فاز ۴، ۵ ، ۷، کوی آزادگان، کوی سعیدی و بندرامام از جمله شهرک گاما، مقداد، کوی صدوقی دچار آبگرفتگی شدند.

به علت آبگرفتگی معابر مدارس نوبت صبح بندرماهشهر و بندرامام در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل شدند.

میزان بارندگی ثبت شده در ماهشهر در بامداد دوشنبه ۲۲٫۹ میلی متر اعلام شده است./ایرنا