فرماندار بندرماهشهر:

سازمان هواشناسی خوزستان به موقع اطلاع رسانی نمی‌کند

فرماندار بندر ماهشهر گفت: ما بر اساس اعلام هواشناسی تعطیلی مدارس را اعلام می‌کنیم، متاسفانه سیستم‌های هواشناسی به موقع به مدیران اعلام نمی‌کنند تا بر اساس اعلام هواشناسی تصمیم به موقع گرفته شود.

محسن بیرانوند اظهار کرد:  ما بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تصمیم می‌گیریم، هواشناسی شب گذشته اعلام کرد امکان برخاستن غبار محلی وجود دارد اما متاسفانه زمان را اعلام نکرد.

وی افزود: این گرد‌و‌غبار به صورت محلی است و بر اساس الگوهای هواشناسی نیست که بشود از قبل پیش‌بینی کرد و بر اثر وزش باد محلی ایجاد شده است و حدود ساعت ۱۴ آن هم بر اساس مشاهدات عینی تعطیلی را اعلام کرده‌ایم.

فرماندار بندرماهشهر گفت: ابتدا مشاهدات عینی داشته‌ایم و بعد از تماس با هواشناسی به ما اعلام شد افق دید به زیر هزار متر رسیده است و تعطیلی مدارس را در همه مقاطع اعلام کرده‌ایم.

بیرانوند با اشاره به اینکه متاسفانه هواشناسی استان به موقع اطلاع رسانی در خصوص وضعیت جوی انجام نمی‌دهد، بیان کرد: ما بر اساس اعلام هواشناسی تعطیلی را اعلام می‌کنیم، متاسفانه سیستم‌های هواشناسی به موقع و مفید به مدیران اعلام نمی‌کنند تا بر اساس اعلام هواشناسی تصمیم به موقع گرفته شود، اینکه علت این نوع اطلاع رسانی در سیستم هواشناسی چیست را بنده بی اطلاع هستم و باید بررسی شود.

فرماندار بندرماهشهر در خصوص تعطیلی بدون دلیل مقاطع ابتدایی شهرستان در روز گذشته (شنبه)، اظهار کرد: تعطیلی مقاطع ابتدایی در روز شنبه را ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد و طبیعتا بر اساس پیش بینی هواشناسی انجام شده است.

وی در خصوص تعطیلی روز دوشنبه هفته گذشته، بیان کرد: تعطیلی روز دوشنبه هفته گذشته طبق اعلام هواشناسی استان خوزستان موضوع حاد نبود اما ساعت ۶ صبح متوجه غلظت ریزگردها شدیم و تعطیلی را اعلام کردیم در صورتی که ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام تعطیلی را نداشت اما در شهرستان بندرماهشهر توسط فرمانداری تعطیلی اعلام شد.

بیرانوند در پایان گفت: به فرمانداری اعلام شده بود از شنبه تا دوشنبه امکان بروز پدیده گرد و غبار به دلیل وزش بادهای محلی وجود دارد، اما اینکه دقیقا در چه روزی و در چه ساعتی رخ خواهد داد مشخص نبود به همین علت بعد از ساعت ۱۴ امروز در حالی که دانش آموزان بر سر کلاس درس بودند تعطیلی مدارس را اعلام کردیم./ فارس