۱۱ طرح آموزشی روستایی اندیمشک کلنگ‌زنی می‌شود

خورنا- پیمان جهانگیریاظهار داشت: توجه به توسعه و گسترش خدمات آموزشی اولویت شهرستان اندیمشک و اجرای طرح‌های عمرانی است.

وی با اشاره به نیاز مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته شهرستان در حوزه دسترسی به خدمات حوزه آموزشی افزود: با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی و استانی طرح‌های مختلفی در این زمینه طراحی و به اجرا می‌رسد.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: با هدف رفع محرومیت مناطق روستایی امروز با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی ۱۱ طرح آموزشی در شهرستان اندیمشک کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: با برگزاری آئین رسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز ساخت ۸ طرح آموزشی در بخش الوار گرمسیری و ۳ طرح آموزشی در بخش مرکزی شهرستان اندیمشک و در حوزه‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود.

جهانگیری بیان کرد: مراسم کلنگ‌زنی واحد آموزشی دو کلاسه بالارود با ظرفیت ۱۵ دانش‌آمور در شش پایه از جمله این طرح‌ها است.

وی گفت: عملیات ساخت واحد آموزشی سه کلاسه روستای گلخانه با ۴۰ دانش‌آموز و در شش پایه، روستای دختر برجی دو کلاسه و با ظرفیت ۲۰ دانش‌آموز شش پایه آموزشی از جمله این طرح‌ها است که با حضور مسئولان محلی و استانی کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: واحد آموزشی روستای نمک تلخه با ظرفیت دو کلاس درس و با ۹ دانش‌آموز در شش پایه تحصیلی، واحد آموزشی روستای جهانگیرخانی با ظرفیت سه کلاس درس ۳۸ دانش‌آموز در شش پایه درسی از جمله دیگر طرح‌های آموزشی روستایی شهرستان اندیمشک بوده که کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی با بیان این که مراحل عمرانی ساخت واحد آموزشی روستای سرخکان با ظرفیت دو کلاس درس و ۱۸ دانش‌آموز شش پایه تحصیلی اجرا می‌شود افزود: واحد آموزشی مازو با سه کلاس درس و با ظرفیت ۴۲ دانش‌آموز نیر ظهر فردا و با برگزاری یک آئین ویژه کلنگ‌زنی می‌شود.

جهانگیری با اشاره به این که در روستای مازو علاوه براین ۵۰ دانش‌آموز ابتدایی و ۵۰ دانش‌آموز دبیرستان به ادامه تحصیل می‌پردازند خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۱۴۲ دانش‌آموز در روستایی مازو به ادامه تحصیل می‌پردازند و بهره از طرح آموزشی این روستا گامی بلند در مسیر توسعه آموزشی شهرستان اندیمشک است.

وی عنوان کرد: تمام این طرح‌ها در کم‌ترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد تا شهرستان اندیمشک در حوزه آموزش و پرورش گامی بلند در مسیر توسعه و عمران خود بردارد.

انتهای پیام/