تردد کامیون‌های حامل بار تجاری در دو مرز شلمچه و چذابه ممنوع شد

خورنا- رضا دولتشاهی درباره وضعیت ترافیک دو مرز شلمچه اظهار داشت: از سال گذشته در مسیر راه‌های منتهی به شلمچه مشکل خاصی برای تردد زائران وجود نداشت همچنین مسیرهای منتهی به مرز چذابه به دلیل تعمیر و کمبود اعتبار در سال گذشته کمی با مشکل روبه‌رو شدیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جاده‌های چذابه برای تردد راحت زائران در امسال افزود: نیروهای کمکی اعزام شده از تهران را در مسیرهای اهواز_سوسنگرد و تا مرز چذابه مستقر کردیم همچنین مسیرهایی که نیاز به رفت و برگشت شدن داشت را به صورت رفت و برگشت برای تردد زائران انجام دادیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان بیان کرد: در عبور کامیون‌ها و تریلرهای حامل بار تجاری در پایانه چذابه و شلمچه محدودیت اعلام شد و مقرر شد تا در ایام اربعین تردد این نوع خودروها ممنوع شود.

وی عنوان کرد: اکنون مشکل خاصی در تردد نداریم و ترافیک روان است زیرا هنوز پیچ ترافیک شدید آغاز نشده است اما قطعا رفته رفته با نزدیک شدن به اربعین ترافیک سنگین‌تر می‌شود که با تمهیدات انجام شده مشکلی به وجود نخواهد آمد.

دولتشاهی درباره نیروهای مستقر در دو مرز شلمچه، چذابه و مسیرهای منتهی به آن‌ها تصریح کرد: در تمام نقاط حادثه‌خیز و مکان‌های که دو طرفه باید باشد مانند کمربندی بستان نیروهای خود را مستقر کردیم و تا فردا نیروهای جدید نیز مستقر می‌شوند تا همه جاده‌ها تحت پوشش ترافیکی قرار بگیرند.

وی خطاب به افرادی که در چند روز آینده قصد زیارت اربعین را دارند گفت: تنها تقاضایی که از مردم دارم این است که زئران ماشین‌های خود را در پارکینگ‌ها معین شده قرار دهند. ماشین‌های خود را در هر کجای جاده پارک نکنند زیرا تنها در پارکینگ‌ها امنیت لازم برای نگهداری ماشین زائران وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: حدود ۱۳۰ هکتار ظرفیت برای پارکینگ در مرز چذابه فراهم شده است.

انتهای پیام/