تندبادهای لحظه‌ای تا اواسط هفته آینده میهمان خوزستانی‌هاست

خورنا- محمد سبزه‌زاری ، در زمینه آخرین وضعیت جوی استان خوزستان اظهار داشت: با نگرش به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری سطوح فوقانی جو و جنوبی بودن جریانات جوی از امروز صبح تا پایان هفته جاری٬ تند بادهای لحظه‌ای و بارش‌های رگباری پراکنده و رعد و برق به ویژه در مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: برخاستن گرد و غبار از صبح امروز پنج‌شنبه تا اواخر فردا جمعه و با شدت و ضعف دور از انتظار نیست، به گونه‌ای که صبح امروز با رویت ابرهای ناپایدار در نوار ساحلی و جنوبی و غربی دید شهرهای آبادان به ۱۵۰۰، اهواز، ماهشهر و شادگان به ۳۰۰۰ متر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: بستان نیز امروز صبح با کاهش دید افقی ۳۰۰۰ متر ناشی از پدیده دود ناشی از اتش سوزی هورالعظیم مواجه گردیده است که محتملا فردا صبح نیز کماکان نوار غربی این پدیده را در صبحگاه تجربه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: از اوایل هفته آینده تا اواسط هفته یاد شده به علت عبور امواج ناپایدار جوی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده و رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای و احتمال تگرگ به ویژه در شمال و شرق استان خواهیم بود.

سبزه‌زاری اظهار داشت: در شبانه‌‌روز گذشته ایذه با ۱۴ درجه سانتی‌گراد و ماهشهر و کشاورزی اهواز با ۳۸٫۴ درجه سانتی‌گراد به‌‌‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند و نوسانات دمای هوای اهواز بین ۲۱٫۳ و ۳۷٫۹ درجه سانتی‌گراد بوده است.

انتهای پیام