امام جمعه اهواز: خوزستان سهم منصفانه خود از صادرات را دریافت نمی‌کند

خورنا- آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: زیارت اربعین به بزرگ ترین اجتماع انسانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به این‌که زیارت اربعین حسینی آدابی دارد، ادامه داد: نخستین آداب زیرات اربعین دانستن قدر و اهمیت آن است و دیگر اینک باید نسبت به حضرت باید شناخت داشته باشیم چرا که اینگونه زائری که از زیارت بر می‌گردد گناهان او بخشیده می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که مردم در روز قیامت آرزو می‌کنند که در کارنامه اعمال خود یک بار زیارت امام حسین(ع) وجود داشت، گفت: زیارت اربعین یک عبادت است و در این امر باید اخلاص و حضور قلب وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در سفر اربعین حسینی دو اثرگذاری از جمله آگاهی و بصیرت ، تصمیم و جدی شدن عزم بایددر انسان ایجاد شود زیرا کسانی که امام حسین(ع) را رها کردند به دلیل نبود عزم در آنها بود.

آیت‌الله حسن زاده در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به این‌که روز سه شنبه هفته جاری به روز صادرات نامگذاری شده است، اظهار داشت: این مساله در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تمام کشور به ویژه استان خوزستان به دلیل منابع و همجواری با کشورها دارد، متاسفانه قوانین دست و پا گیر و تشریفات اداری مشکلاتی را برای حوزه صادرات ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ضرورت سهولت در امر صادرات، گفت: مسئولان بر کیفیت و بخش‌های مختلف صادرات نظارت داشته باشند زیرا صادرات در تولید و اشتغال نقش بسزایی دارد و از تمامی صادر کنندگان که با وجود همه سختی‌ها ایستاده‌اند، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد دولتی به هیچ وجه جواب نمی‌دهد و دولت باید زیرساخت و شرایط را فراهم کند، افزود: خوزستان سهم منصفانه خود از صادرات را باوجود آنکه قطب صادرات کشور است را دریافت نمی‌کند.

آیت الله حسن‌زاده عنوان کرد: آیا پتروشیمی‌ها آنچه به خوزستان بدهکار هستند را پرداخت می‌کنند؟ در بخش زیست محیطی و گردش مالی سهم کمی از خوزستان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از نیروهای انقلابی از تصویب لایحه CFT نگرانی دارند و به شکل‌های مختلف ابراز کردند، مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرد اما شورای نگهبان از مسئولان و صاحب نظران دعوت کرده است و در بررسی از این لایحه آنچه به نفع مردم و انقلاب است را تصمیم گیری کند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: به نیروهای انقلابی و مستضعفان جهان اطمینان می دهیم تا آخرین قطره خون دست حمایت از حزب الله و تمامی کسانی که در برابر استکبار ایستاده‌اند، برنمی‌داریم.

آیت‌الله حسن زاده با اشاره به قتل خاشقچی توسط عربستان سعودی، افزود: این مساله امروز آمریکا را بر سر دو راهی دلارهای نفتی عربستان یا حقوق بشر قرار داده است و هرکدام را انجام دهند رسوایی برای آنها است.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با نخبگان، خاطره نشان کرد: در دوران دفاع مقدس امکانات ما بسیار اندک بود اما ایثار و نصرت الهی را دیدم، در این دیدار رهبری فرمودند که در جنگ رسانه‌ای نیز باید اینگونه باشد و نخبگان در این جنگ باید وارد شوند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب فرموند که دانشجویان قبل از انقلاب ۱۵۰ هزار نفر بودند اما امروز به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده‌اند، افراد بیمار و کسانی که با دین و انقلاب دشمنی دارند این پیشرفت را انکار می‌کند.

آیت‌الله حسن زاده عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب فرموند تلاش دشمنان برای هویت زدایی آرمان زدایی است که در این صورت کشوری ذلیل را به وجود می‌آورد، آینده ما با تمام دشمنی‌های آمریکا و کشورهای تحت امر آن بسیار امیدوار کننده است.

انتهای پیام/