مجتمع فرهنگی شهدای گمنام اندیمشک به بهره برداری می‌رسد

خورنا- فریدون حسنوند ، اظهار داشت: محرم و اربعین سالار شهیدان یک پیام برای مردم و کشور ایران دارد که این پیام حاوی حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و توسعه گفتمان ولایت فقیه در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی است.

وی با بیان این که مردم ایران اسلامی در طول سال‌های اخیر همواره بر این منطق و مسیر تاکید و توجه داشتند، افزود: هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های متبرک اهل بیت(ع) در برابر تکفیری‌ها و تروریست‌ها تنها بخشی از حماسه‌های این مردم برای دفاع از راه ولایت است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آئین‌های سوگواری محرم و توجه به توسعه خدمات این حوزه، عنوان کرد: هم زمان با آغاز این حماسه بزرگ و معنوی تمام امکانات و ظرفیت‌های شهر اندیمشک برای پذیرایی از زائران اهل بیت(ع) آماده سازی و بسیج شد.

وی با اشاره به نقش مهم و محوری شهرستان اندیمشک در دسترسی به مسیرهای ریلی و جاده‌ای داخلی و برون مرزی، گفت: هرسال هم زمان با برگزاری آئین‌های ویژه سوگواری محرم و اربعین بخش‌های مختلف شهری و روستایی این شهرستان آماده حضور عاشقان اهل بیت(ع) و پذیرایی از آنان است.

حسنوند با بیان این که اندیمشک در حوزه‌های تردد اسکان و پذیرایی از زائران اربعین سرتاسر کشور و مسلمانان و عاشقان اهل بیت(ع) کشورهای مختلف جهان آماده سازی و تمهیدات ویژه‌ای به همین جهت پیش بینی و به اجرا رسیده است، خاطر نشان کرد: بهره برداری از مجتمع فرهنگی شهدای گمنام اندیمشک یکی از این خدمات است.

وی با اشاره به این که این مجتمع در مقبره شهدای گمنام اندیمشک ساخته شه و با حضور مسئولان محلی و استانی به بهره برداری می‌رسد، افزود: همزمان با آئین بهره برداری از این مجتمع فرهنگی، عملیات تجهیز آن در حال اجرا است تا در در کم‌ترین زمان ممکن امکان خدمت رسانی به زائران در شهرستان و توسعه خدمات این حوزه بیش از گذشته فراهم شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجتمع فرهنگی شهدای گمنام این شهرستان در زمینی به مساحت ۸۵۰ تکمیل و تجهیز شده است، بیان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۷ و نیم میلیارد ریال و از محل اعتبارت نفت تأمین و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان این که برای بهره برداری از این طرح بیش از ۳۰۰ متر محوطه سازی صورت گرفته است، تصریح کرد: با بهره برداری از مجتمع فرهنگی شهدای گمنام اندیمشک امکان اسکان و پذیرایی و پذیرایی از زائران اربعین در شهرستان فراهم و خدمات حوزه رفاهی اندیمشک هم زمان با برگزاری این آئین ویژه معنوی گسترش می‌یابد.

حسنوند خاطر نشان کرد: مقبره شهدای گمنام نقشی مهم در پذیرایی و اسکان زائران سرزمین نور و عاشقان اهل بیت(ع) دارد و بهره برداری از این طرح فرهنگی و آماده سازی شهرستان به مناسبت برگزاری این آئین پرشکوه معنوی بیش از گذشته شهرستان را برای حضور شهروندان داخلی و زائران برون مرزی آماده می‌سازد تا اندیمشک مانند هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) بدرخشد و نام خود را در تاریخ و تقویم پرافتخار انقلاب بیش از گذشته ماندگار کند.

انتهای پیام/