بیمه رایگان بیش از یک میلیون نخل در شادگان

خورنا : عادل موالی‌زاده اظهار داشت: امسال براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۶۰ هزار تن خرما از نخیلات این شهرستان برداشت می‌شود.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: همچنین براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از ۶۰ تن خرمای برداشت شده، ۴۰ تن خرما از نخلداران شادگانی خریداری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان براساس بررسی‌های انجام شده، افزود: هر کیلوگرم خرما امسال با قیمت ۴۹۰ تومان از نخلداران خریداری می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار نخیلات در سطح شهرستان شادگان وجود دارد، ادامه داد: در این میزان باغات خرما ۱۳ میلیون اصله نخل وجود دارد.
موالی‌زاده تصریح کرد: از این میزان اصله نخل در حال حاضر ۹۰۰ نخل بارور در سطح شهرستان وجود دارد که عملیات برداشت خرما از این تعداد اصله نخل انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ میلیون اصله نخل زیرپوشش بیمه رایگان قرار گرفت، گفت: باوجود رایزنی‌های متعدد در حال حاضر تنها یک میلیون و ۶۰۰ اصله نخل زیرپوشش بیمه رایگان قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان اضافه کرد: هنوز ۴۰۰ اصله نخل زیرپوشش بیمه قرار نگرفته‌اند که امیدواریم توجه ویژه‌ای این موضوع داشته باشند.
موالی‌زاده با اشاره به اینکه توجه به امر اقتصاد به مراتب پیشرفت و اعتلای اقتصادی منطقه را رقم می‌زند، بیان داشت: مسئولان و مدیران مربوطه باید بیش از پیش در راستای ترقی و پیشرفت صنعت خرما در شهرستان گام برداشته، زیرا ارتقای کشاورزی در شادگان مستلزم تقویت این بخش است.
موالی‌زاده شوری آب و گرد و غبار را از مهم‌ترین مشکلات نخلداران و کشاورزان در سال جاری دانست و این مسئول کرد: برنامه‌های متعددی در راستای حمایت از کشاورزان انجام شده، اما کشاورزان همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی اذعان داشت: امیدواریم امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد افزایش برداشت خرما از سطح نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان پرورش و تولید خرما در استان با توجه به قابلیت رشد و مقاومت آن در برابر کم آبی، شوری، گرما و همچنین کشت توام با مرکبات، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی در میان نخلستان‌ها، نقش اساسی را در اقتصاد کشاورزان و ساکنان منطقه بر عهده دارد.
در پایان از کشاورزان و نخلداران خواست همچون گذشته ارتباط و تعامل خود را با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حفظ کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *