نماینده خرمشهر: اخطار نامه را امضا نکردم/ مقصران حادثه آبادان ـ ماهشهر محاکمه شوند

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس با اشاره به تصادف اخیر جاده موسوم به مرگ آبادان ـ ماهشهر گفت: وزیر راه، مسئولان اجرایی خوزستان و همه عواملی که در اجرای این پروژه کوتاهی کرده‌اند، باید محاکمه و مؤاخذه شوند.

عبدالله سامری امروز با تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه دلخراش اظهار کرد: برای همکارانم تأسف می‌خورم که به راحتی از این حادثه گذشتند و تنها به اخطار به وزیر راه و شهرسازی بسنده کردند.

وی افزود: با این اتفاق و حادثه دلخراش باید به سرعت وزیر راه و مدیران اجرایی استان خوزستان فراخوانی و بازخواست می‌شدند زیرا اینگونه حوادث غیرقابل جبران است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حادثه برای نخستین‌بار نیست که در جاده آبادان ـ ماهشهر به‌وقوع پیوسته بلکه اینگونه حوادث چندین سال است که در حال رخ دادن بوده و مسئولان با بی‌تفاوتی از کنار آن می‌گذرند.

وی با بیان اینکه به‌ دلیل پر حادثه بودن مسیر آبادان ـ ماهشهر، نام جاده مرگ بر آن نامگذاری شده است، اضافه کرد: این جاده تاکنون بسیاری از شهروندان استان خوزستان را داغدار کرده است.

*درآمدهای نفت و گاز خوزستان به شهرهای بزرگ منتقل می‌شود

سامری با بیان اینکه چرا نفت و گاز شهرهای آبادان، شادگان و ماهشهر را به یغما می‌برند و کمبودها و نواقص را برای مردمان این شهرها به جای می‌گذارند، گفت: امروزه در شهرهای بزرگی نظیر تهران با درآمدهای حاصل از نفت و گاز شهرهای استان خوزستان اتوبان‌ها و جاده‌های ارتباطی بین‌راهی را در کمتر از سه ماه می‌سازند اما نیمچه جاده آبادان ـ ماهشهر که تنها ۳۷ کیلومتر از آن باقیمانده باید بلاتکلیف و نیمه کاره رها شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در شهرهای بزرگ شاهد احداث و ساخت پل‌های دو طبقه ۱۳ کیلومتری هستیم اما در جاده مرگ روزانه باید شاهد مرگ همشهریان خود باشیم.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه تکمیلی این جاده به وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی واگذار شده بوده که تاکنون با کندترین پیشرفت ممکن در حال اجرا است.

وی افزود: این جاده به‌دلیل کم‌عرض بودن امکان تردد دو خودرو در یک خط را فراهم نمی‌کند و همین امر برای شهروندانی که از اقصی نقاط استان خوزستان در حال تردد به آبادان یا بازگشت به ماهشهر هستند خطرات جانی و مالی در بردارد.

*اخطارنامه را امضا نکردم

سامری با بیان اینکه من به اخطار وزیر راه قانع نبوده و نیستم، گفت: من متن این نامه را امضا نکردم زیرا با این امر مخالف بودم، این نامه به جای من امضا شده است.

وی اضافه کرد: اگر یکی از مسئولان عالی‌رتبه کشور و دولت یکی از اعضای خانواده‌اش را بر اثر تصادف در این جاده از دست می‌داد نیز به آسانی از این مسئله می‌گذشت؟ مطمئناً این قضیه را به دادگاه‌ها می‌کشاندند و آنها را با جدی‌ترین شکل ممکن پیگیری می‌کردند!

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا کسی به فکر مردم خوزستان نیست؟ چرا این مردم باید در فقر امکانات و محرومیت جان دهند؟

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس زمانی که به تعهد سوگند خوردند به فکر امروز و اتفاقاتی که در حال وقوع پیوستن برای مردم است نبودند؟ نمی‌دانستند که باید از حق و حقوق مردم با تمام وجود دفاع کنند؟

سامری افزود: آیا دفاع کردن این است که شهروندان خوزستانی هر از گاهی در جاده مرگ آبادان ـ ماهشهر جان دهند و یا شاهد مرگ بستگان و خانواده‌های خود باشند.

*همه نمایندگان خوزستان به وزیر راه اخطار دادند

وی تصریح کرد: ۱۸ نماینده مجلس به وزیر راه و شهرسازی اخطار داده و البته این امر همه نمایندگان استان خوزستان را نیز شامل می‌شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این حادثه به بدترین شکل ممکن در جاده آبادان ـ ماهشهر به وقوع پیوسته زیرا کشته شدن یکباره ۱۰ شهروند در یک تصادف بسیار اسفناک و دردناک است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی، مسئولان اجرایی استان خوزستان و همه عواملی که مسئول این پروژه بوده‌اند باید محاکمه و مؤاخذه شوند.

سامری افزود: تکمیل و احداث همه این جاده همچنان در دستور کار بوده که پس از ۲۰ سال جای بسی تأسف دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مسئولان امر باید پاسخگو و جوابگوی مردم باشند و من بیشتر از هر چیزی برای همکاران خودم اظهار تأسف می‌کنم.