تشکیل اولین کانون سلامت محله شهرستان بندرماهشهر در شهرک طالقانی

خورنا|باقر گل فر:نظر به آغاز فرآیند علمی اجتماعی سازی سلامت و به دنبال تشکیل مجمع سلامت شهرستان بندر ماهشهر انتخابات نخستین کانون سلامت محله در شهرک طالقانی برگزار شد.

در مراحل اولیه فرآیند، دکترزرگر مدیر شبکه با حضور در دفترامام جمعه و بازدید از ظرفیت مجتمع آموزشی فرهنگی شهرک، ساختار موجود را قابل قبول ارزیابی نمود و این مکان را بعنوان پایلوت کانونهای سلامت محله شهرستان انتخاب نمودند.

در حاشیه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: شهرک طالقانی از نخبگان زیادی در این شهرک بهره می بردو از ظرفیت های این نخبگان استفاده کرد. مشکلات بهداشت شهرک طالقانی خیلی زیاد و قابل تشریح نیستند.

وی در ادامه گفت: شهرک طالقانی دارای یک درمانگاه و کلی مشکلات عدم وجود پزشکان متخصص و ظرفیت کم این درمانگاه مشکل تهیه دارو که موسس این درمانگاه ابراهیم ریحانی دست و پنجه نرم می کند. مدتی پیش هم که خیری برای احداث یک مرکز سلامت یا درمانگاه و حتی یک زایشگاه قدم برداشته است. با کلی سنگ انداختن جلوی کار گرفته شد.. که توانستیم مجدداً با خیر مذاکره کنیم و انشالله مسئولین کمک کند این امر مهم در خصوص بهداشت این شهرک تحقق یابد.

سپس مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت فراخوان شرکت در انتخابات در قالب نصب بنر به اقشار مردم اطلاع رسانی شد. علاقمندان با مراجعه به دفتر امام جمعه ثبت نام نموده و به دنبال آن انتخابات دبیر و نایب دبیر باحضور امام جمعه شهرک حاج آقا هاشمی، ریاست مرکز بهداشت شهرستان، علی نوری جمعی از معتمدین شهرک و اصحاب رسانه برگزارشد.

بدین ترتیب حاج ابراهیم ریحانی بعنوان دبیر و خانم آلبوعبادی بعنوان نایب دبیر کانون سلامت انتخاب شدند. گفتنی است شرح وظایف کانونها و رسالت آنها در حوزه سلامت توسط کارشناسان امور اجتماعی با اجرای پنل پرسش و پاسخ جهت حاضرین تبیین گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *