۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت پاییزه اختصاص یافت

خورنا- سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و به زودی شهرک‌های گلخانه‌ای و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ضمن گسترش کار آفرینی و افزایش ظرفیت محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک، امکان ارز آوری و گسترش خدمات این حوزه در استان خوزستان فراهم و گامی مهم در مسیر توسعه اقتصادی شهرستان برداشته می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: شهرستان اندیمشک در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت و استعداد خاص و منحصر به فردی است و علاوه بر اقلیم مناسب، دسترسی منحصر به فردی به مسیرهای ریلی و جاده‌ای داخلی و برون مرزی دارد.

وی گفت: به همین جهت باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های موجود شهرستان برای توسعه کشاورزی و اقتصادی اندیمشک و استان خوزستان استفاده کرد و با بهره برداری از مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلات و پایانه صادراتی و دیگر طرح‌های کشاورزی در حال اجرا شهرستان این مسیر بیش از گذشته، تسهیل گردد.

موسوی بیان کرد: این طرح‌ها با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان محلی و استانی طراحی و به اجرا رسیده و با بهره برداری از آن‌ها ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اندیمشک تقویت و زمینه تامین رضایت شهروندان از خدمات اجرا شده و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان، فراهم می‌ شود.

وی با اشاره به این که حمایت از کشاورزی و توجه به تأمین نیازهای کشاورزان شهرستان ضروری است، افزود: توجه به توسعه آبیاری‌های نوین و تحت فشار و بهره گیری از ظرفیت‌های کشاورزی موجود اندیمشک به جهت ایجاد صنایع تبدیلی در این حوزه ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک ادامه داد: تاکنون بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به روش‌های نوین آبیاری تجهیز و از کشاورزان وسرمایه گذاران به جهت حضور در شهرستان و تجهیز اراضی کشاورزی بهروش‌های نوین آبیاری و ایجاد صنایع تبدیلی دعوت و حمایت جدی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال و هم زمان با آغاز فصل پاییز و کشت محصولات کشاورزی، ۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک در بخش‌های شهری و روستایی به تولید انواع محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

موسوی با اشاره به این که از این میزان سطح زیر کشت ۱۵۰۰ هکتار متعلق به چغندر قند است، گفت: انواع سبزی و صیفی، کلزا، جو و گندم، مهم‌ترین تولیدات کشاورزی شهرستان اندیمشک در کشت پاییزه است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته به جهت تأمین آب کشت پاییزه مورد نیاز کشاورزان شهرستان اندیمشک، عنوان کرد: محصولات کشاورزی شهرستان پس از تولید به استان‌ها و کشورهای مختلف جهان صادر می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که بیش از نیز ۹ هزارهکتار از اراضی اندیمشک به تولید ذرت دانه‌ای اختصاص یافته است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال و با پایان فصل کشت بیش از ۶۷ هزار تن ذرت دانه از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش‌های شهری و روستایی برداشت گردد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید انار در شهرستان اندیمشک، بیان کرد: هم چنین طبق بررسی‌های صورت گرفته امسال بیش از ۱۸۰ هکتار از تولیدات باغات اندیمشک به تولید انار اختصاص و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار کیلو میوه انار در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

موسوی تصریح کرد: امسال توجه به کشت ارگانیک و افزایش تولیدات کشاورزی با استفاده از روش‌های روز دنیا اولویت فعالیت جهاد کشاورزی شهرستان تعیین و به همین جهت و بیش از این دومین گلخانه هیدروپونیک اندیمشک در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با هدف تولید ۵۰۰ هزار شاخه انواع گل رز به بهره برداری رسید.

گفت‌وگو از محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/