اندیمشک آماده پذیرای از زائران عتبات است

خورنا- پیمان جهانگیری ، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی آئین‌های سوگواری سالار شهیدان و لزوم توجه به پاسداشت هر چه بهتر این آئین‌ها، اظهار داشت: شهرستان اندیمشک آماده پذیرایی از زائران اربعین است.

وی افزود: به همین جهت امسال و با هدف برگزاری آئین‌های ویژه سوگواری در دهه محرم، ویژه برنامه‌های مختلفی در شهرستان اندیمشک و با حضور پرشور شهروندان بخش‌های مختلف شهری و روستایی برگزار شده است.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: برگزاری آئین یوم العباس(ع) در روز تاسوعا و برگزاری آئین سفره داران باب الحوائج(ع) در همین روز بخشی از تمهیدات اجرا شده در شهرستان اندیمشک و به جهت پاسداشت سوگواری سالار شهیدان در دهه محرم است.

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری آئین سفره داران باب الحوائجچ(ع) بیش از ۱۴ هزار غذای نذری میان شهروندان و اقشار محروم و کم بضاعت شهرستان اندیمشک، طبخ و توزیع شد.

تمهیدات لازم به جهت حضور و پذیرایی از زائران اربعین در شهرستان اندیمشک پیش بینی و فراهم شده است

جهانگیری بیان کرد: برگزاری آئین عزاداری روز عاشورا و شام غربیان از جمله دیگر ویژه برنامه‌های عزاداری محرم در شهرستان اندیمشک بوده که با پیگیری بخش‌های مختلف اداری و فرهنگی شهرستان و حضور پر شور شهروندان به اجرا رسیده است.

وی با اشاره به این که تمهیدات لازم به جهت حضور و پذیرایی از زائران اربعین در شهرستان اندیمشک پیش بینی و فراهم شده است، افزود: با توجه به این که سفر معنوی زائران اربعین به زودی آغاز می‌شود از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت تأمین نیازهای شهروندان استفاده می‌کنیم.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: با توجه به نقش محوری شهرستان اندیمشک در پذیرایی و اسکان زائران اربعین و حضور گسترده زائران کشورهای مختلف جهان تمام خدمات شهری را برای پذیرایی از شهروندان و عاشقان اهل بیت(ع) سرتاسر کشور و جهان بسیج می‌کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: اندیمشک مرکز تردد و حضور زائران اربعین در استان خوزستان است و با برگزاری جلسه‌های مختلف و نیاز سنجی و ایجاد موکب‌های مردمی در مسیر تأمین نیازهای عاشقان اهل بیت(ع) با جدیت و تلاش، گام بر می‌داریم.

اندیمشک در پذیرایی از زائران اهل بیت(ع) نقش و اهمیتی گسترده دارد

وی افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته و با توجه به برخورداری و دسترسی محوری شهرستان اندیمشک به مسیرهای ریلی و جاده‌ای و فاصله اندک این شهرستان به مرزهای بین المللی امسال نیز، اندیمشک در پذیرایی از زائران اهل بیت(ع) نقش و اهمیتی گسترده دارد.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت، موکب مرکزی اندیمشک در مقبره شهدای گمنام راه اندازی و با برگزاری کمیته‌های مختلف و جلسات گسترده و پیش بینی و فراهم سازی تمام تمهیدات مورد نیاز زائران، اندیمشک را دربخش‌های مختلف شهری و روستایی آماده حضور و پذیرایی از عاشقان اهل بیت(ع) است.

وی گفت: در این موکب بزرگ و مردمی، تمام خدمات مورد نیاز زائران اربعین پیش بینی و فراهم شده است و علاوه بر ایجاد و بهره گیری از خدمات رفاهی موجود با راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی مختلف در بخش‌های مختلف آن، به نیازهای زائران پاسخ داده می‌شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد: مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و دفاع ازحرم‌های اهل بیت(ع) و دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی، درخشیده و نام خود را در تقویم و تاریخ کشور ماندگار کرده‌اند و امسال نیز هم زمان با برگزاریآئین‌های سوگواری اربعین، مردم شهرستان حماسه ساز شش مهر و چهارم آذر در عرصه دفاع از ارزش‌های انقلاب و کشور به ثبت افتخار می‌پردازند.

گفت‌وگو از: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/