معاون وزیر راه و شهرسازی از پایانه بندرامام بازدید کرد/مشکلات کامیونداران بررسی شد

خورنا|باقر گل فر: مسائل و مشکلات کامیونداران روز یکشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در پایانه حمل و نقل بندر امام خمینی (ره) بررسی شد.

سرپرست پایانه حمل و نقل بندر امام خمینی (ره) گفت: در این نشست که با حضور عبدالهاشم حسن نیا برگزار شد انجمن صنفی رانندگان مشکلات صنفی خود از جمله موارد رفاهی و کمبود قطعات یدکی و لاستیک را مطرح کردند.

جمال حمیدی اظهار داشت:معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع رانندگان تاسیس شرکت های تعاونی حمل و نقل با هدف درآمدزایی را به رانندگان پیشنهاد کرد.

وی در ادامه از قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی برای افزایش اعتبار سامان دهی وضعیت رفاهی و زیرساختی پایانه حمل و نقل بندرامام خبر داد و عنوان کرد: اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی اختصاص یافته به سامان دهی زیر ساخت های پایانه بندر امام با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

حمیدی همچنین از افزایش نرخ کرایه کامیون داران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده طرح افزایش نرخ کرایه کامیون داران در کمیسیون ترابری کشور به تصویب رسیده و اجرای آن در انتظار ابلاغ وزیر راه و شهرسازی است.

سرپرست پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) در ادامه به توزیع یک هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان اشاره کرد و گفت:این تعداد لاستیک در ۲ هفته اخیر با نرخ دولتی بین رانندگان توزیع شد.

وی در ادامه امکانات پایانه حمل و نقل بندر امام را رو به بهبود دانست و گفت: در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از بخش های مختلف پایانه حمل و نقل بندر امام وضعیت رو به بهبود این پایانه بررسی شد.

حمیدی در ادامه از افزایش موارد پوشش بیمه تکمیلی رانندگان خبر داد و گفت: با تدبیر اتخاذ شده تلاش برای افزایش پوشش بیمه تکمیلی رانندگان در حال پیگیری است.

سرپرست پایانه حمل و نقل بندرامام خمینی ره در پایان از احتمال افزایش کرایه کامیون داران خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده؛ طرح افزایش نرخ کرایه کامیون داران به تصویب کمیسیون ترابری کشور رسیده است و اجرای این طرح تنها در انتظار ابلاغ وزیر راه و شهرسازی است.

روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون عملیات ثبت بار را در پایانه بندر امام خمینی (ره) انجام می دهند.

بی عدالتی در نوبت دهی و دلالی بار، گرانی لوازم یدکی به ویژه لاستیک، حقوق اندک بازنشستگی، خدمات ضعیف بیمه تکمیلی از مهم ترین مطالبات کامیون داران است.
پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) از مهم ترین پایانه های حمل و نقل کشور محسوب می شود./ایرنا