دیناروند: مشکل کمبود معلم در بندرماهشهر به حداقل رسیده است

رییس آموزش و پرورش بندرماهشهر با اشاره به اینکه مشکل کمبود نیرو در بندرماهشهر کمتر از شهرستان های همتراز است گفت: کمبود نیروی آموزشی در بندرماهشهر به حداقل رسیده است.

به گزارش خورنا، مجتبی دیناروند رییس آموزش و پرورش بندرماهشهر ظهر امروز_چهارشنبه ۱۸ مهر_ در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان خوزستان به واسطه ی مشکلاتی که در چند سال اخیر وجود داشته، حجم تقاضا برای خروج از استان افزایش یافته است. همین دلیل باعث شده است که تعداد زیادی از همکاران ما تقاضای خروج از شهرستان را داشته باشند و جانشین این معلمان باید از دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم توسط اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تقسیم شده و وارد شهرستان ها شوند.

دیناروند تصریح کرد: در بندرماهشهر، بین نیروهای ورودی و خروجی توازنی وجود ندارد و معمولا تعداد خروجی های ما نظیر بازنشستگان و آن دسته از فرهنگیانی که انتقالی می گیرند و از شهرستان خارج می شوند، بیشتر است.در آموزش و پرورش بندرماهشهر سال گذشته ۸۱ مورد بازنشسته و ۵۰ نفر نیز انتقالی به خارج از شهرستان داشته ایم اما نیروی ورودی به شهرستان بسیار کمتر است و در واقع تراز منفی در این زمینه داشته ایم.

رییس آموزش و پرورش بندر ماهشهر ادامه داد: در حال تلاش برای حل مشکل کمبود نیرو هستیم. در مقطع ابتدایی از طریق در نظر گرفتن اضاف کاری برای همکاران فرهنگی و ادغام کلاس ها مشکل را حل کرده ایم. در متوسطه ی اول نیز تقریبا مشکل حل شده است.

دیناروند در خصوص اضافه شدن پایه ی دوازدهم به مقطع دوم متوسطه گفت: در متوسطه ی دوم نیز امسال استقرار پایه ی دوازدهم را داشته ایم. این بدان معناست که یک پایه به متوسطه ی دوم اضاف شده است و وقتی یک پایه اضاف شود، مطمئنا نیرو و تجهیزات اضافه لازم دارد که ما در مجموعه آموزش و پرورش بندرماهشهر توانستیم فضا و تجهیزات را مهیا کنیم. در بحث نیروی انسانی نیز تا جایی که امکان داشته، دروس اختصاصی را پوشش داده ایم اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که به امید خدا تا هفته ی آینده برطرف خواهد شد.

وی افزود: مشکل کمبود نیرو از قبل پیش بینی شده بود و در شورای آموزش و پرورش شهرستان که هر ماه با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار می شود، کمبود نیرو را به طور مرتب مورد تاکید داشتیم و اداره کل را هم در جریان گذاشته بودیم. مشکل کمبود نیروی ما بسیار کمتر از شهرستان های هم تراز با بندرماهشهر است و شاید در سطح شهرستان در این زمینه مقداری بزرگ نمایی شد و با برنامه ریزی که انجام شد مشکل کمبود نیرو به حداقل رسید.

دیناروند تاکید کرد: امسال، بعد از چند سال، تمام نیرو های آموزش و پرورش را سازماندهی کردیم و در کلاس ها تا جایی که امکان داشت از معلمان بر اساس رشته ی تخصصی آن ها استفاده کردیم و همکاران ما امسال بر اساس تخصص رشته ها در کلاس درس تدریس می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد این حرفها دیناروند همش فریب کاری افکار عمومی تمام داخل اداره پارتی بازی را انداخته