فرماندار بندر ماهشهر: محرم، دانشگاهی برای تربیت انسان‌های بزرگ است

خورنا: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: محرم یک دانشگاه بزرگ برای تربیت انسان‌های بزرگ است.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: تمام برکات و موفقیت‌های ما در سایه ماه محرم بدست آمده است و باید قدردان آن باشیم.

وی محرم را بهترین فرصت تبلیغی عنوان کرد ‌و افزود: برکاتی که این ماه برای شیعیان و بشریت دارد، غیرقابل تصور است و از گذشته تاکنون این برکات برای مردم نازل شده است و ما باید بهره لازم و کافی را از این ماه ببریم.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر، محرم را دانشگاه بزرگ برای تربیت انسان‌های بزرگ دانست و تصریح کرد: کلاس‌های این دانشگاه از ابتدای محرم آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد و تربیت‌شدگان این ماه در برابر هجمه‌های شیطان مقاوم می‌شوند.

حیاتی ادامه داد: تاسوعا و عاشورا نورانیت دائمی دارند و از گذشته تاکنون دشمنان در تلاش بوده‌اند تا این نور را خاموش کنند، در حالی که نور خدا هرگز خاموش شدنی نیست و کسی نمی‌تواند به مبارزه با آن بپردازد.

وی تاکید کرد: زمانی بود که مانع برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) می‌شدند، اما اینک این نام حسین (ع) است که در سراسر جهان برافراشته شده و هیچ مکانی در ماه محرم بدون نام اباعبدالله (ع) وجود ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هنوز هم با گذشت زمان و گسترش فناوری‌های جدید، هنوز هم رسانه موثر تبلیغ و منبر کارکرد و جایگاه خود را حفظ کرده است.

حیاتی اذعان داشت: نگاهی به نقش عاشورا و محرم و صفر در تاریخ ایران نشان می‌دهد که همواره مردم مسلمان و همیشه در صحنه، با تکیه بر بصیرت و آگاهی که از محرم و صفر و مجالس حسینی به دست آورده‌اند به وضعیت خود سامان بخشیده و بر ناملایمات غلبه کرده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز نیز در شرایط کنونی کشور محرم و صفر می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در پیشرفت کشور و حل مشکلات مختلف داشته و در این عرصه مبلغان وظیفه‌ای خطیر را عهده‌دار هستند.