اگر دختر می‌خواهید باید چه کار کنید؟ اگر پسر می‌خواهید باید چه کار کنید؟

خورنا: با این که دیگر امروزه زیاد شنیده نمی‌شود که کسی بین فرزندان دختر یا پسرش فرق بگذارد، اما با این حال هنوز عده‌ای هستند که به داشتن فرزندی با جنسیت خاص علاقه دارند. این افراد دنبال راهکارهایی هستند که با انجام دادن آنها فرزندشان دختر یا پسر شود و البته بعضی از این راهکارها بسیار سخت و پیچیده است. اما راهکارهای ساده‌ای هم برای رسیدن به این هدف وجود دارد که توسط متخصصان توصیه می‌شود.

به گفته محققان، زنانی که دوست دارند فرزندشان پسر باشد باید آرامش خود را حفظ کنند و تا می‌توانند خونسرد باشند.

تحقیقات نشان داده زنان نگران و مضطرب بیش‌تر صاحب فرزندان دختر می‌شوند و در عوض شانس پسردار شدن در بین زنان خونسرد بیش‌تر است.

به اعتقاد دانشمندان در دوران بارداری یک مادر شرایط بسیاری از جمله رژیم غذایی و شیوه زندگی در رشد جنین و تعیین جنسیت او دخیل بوده و نقش زیادی بازی می‌کنند.

دانشمندان با اندازه گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند، احتمال آن‌که فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد نزدیک به ۷۵ درصد کم‌تر از زنانی است که در زندگی خود خونسرد و آرام هستند. از سوی دیگر این زنان هم مشکل بیش‌تری برای باردار شدن دارند و بیش‌تر برای درمان‌های ناباروری به پزشک مراجعه می‌کنند.

محققان در عین حال اعلام کرده‌اند زنانی که مقادیر زیادی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند با احتمال بیش‌تری صاحب فرزند دختر می‌شوند.

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی شامل مقادیر زیاد کلسیم و منیزیم مانند سبزیجات قبل از بارداری احتمال دختر شدن فرزند را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

محققان رژیم غذایی خاصی که سرشار از میوه و سبزی بود را برای تعدادی از زنان در این مطالعات معین کردند و در نهایت بیش از ۸۰ درصد آن‌ها صاحب فرزند دختر شدند.

اما برخلاف آن غذاهایی که شامل مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم مانند موز و سیب‌زمینی هستند به زنان کمک می‌کنند که صاحب فرزند پسر شوند.

در مدت این تحقیقات، دانشمندان مطالعاتی را روی ۱۷۲ زوج انجام دادند که همه آن‌ها می‌خواستند صاحب فرزند دختر شوند. به همه این زوج‌ها رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی داده شد تا به این ترتیب میزان کلسیم موجود در خونشان افزایش پیدا کند.

همچنین آن‌ها به طور مرتب قرص‌هایی مصرف کردند که دارای مواد معدنی کلیدی بود و در فاصله‌های زمانی معین از همه آن‌ها نمونه خونی گرفته شد.

در پایان این مطالعات ۸۰ درصد از زوج‌هایی که از این رژیم غذایی پیروی کردند صاحب فرزند دختر شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *