۹ هزار هکتار از اراضی اندیمشک به تولید ذرت دانه‌ای اختصاص یافت

خورنا- سید هدایت‌اله موسوی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به تولیدچغندر قند اختصاص یافته است، اظهار داشت: میانگین تولید محصول چغندر قند شهرستان اندیمشک توسط کشاورزان شهرستان ۸۰ تن در هر هکتار است.

وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، عیار تولید چغندر قند در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک ۱۶ بوده و با پایان فصل برداشت محصول چغندر قند در شهرستان بیش از ۱۰۰ هزار تن از این محصول توسط کشاورزان اندیمشک در بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی برداشت و روانه بازار مصرف استان و کشور شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به تولیدات باغی شهرستان، خاطر نشان کرد: هم چنین امسال ۱۱۲ هکتار از باغ‌های اندیمشک به تولید زیتون اختصاص یافته و بیش از ۹۰ تن از محصولات تولید شده شهرستان در این حوزه روانه بازار مصرف و نیازهای شهروندان را به میزان قابل توجهی تأمین کرد.

اندیمشک و بخش الوار گرمسیری این شهرستان، یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید انار کشور هستند

موسوی با اشاره به سهم انار در تولیدات کشاورزی و باغی اندیمشک، ادامه داد: اندیمشک و بخش الوار گرمسیری این شهرستان، یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید انار کشور بوده و امسال بیش از ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در بخش‌های شهری و روستایی به تولید این محصول کشاورزی اختصاص یافته است.

وی با بیان این که انار در شهرستان اندیمشک و در دو نوع میوه و دانه یا ترشی انار، تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، افزود: انار تولید شده در شهرستان اندیمشک پس از تأمین نیاز شهرهای مختلف استان خوزستان به استان‌های لرستان، ایلام و سایر شهرهای کشور صادر و امروز انار، یکی از مهم‌ترین تولیدات کشاورزی اندیمشک است.

میانگین تولید انار در شهرستان اندیمشک به ۴۵۰ هزار کیلوگرم افزایش یافت

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که با پایان فصل برداشت پیش بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار کیلوگرم میوه انار از باغ‌های شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود، عنوان کرد: هم چنین پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید ترشی یا دانه انار در اندیمشک به حدود یک صد هزار کیلوگرم برسد.

وی با بیان این که پیش بینی می‌شود امسال و میزان تولید میوه انار در شهرستان اندیمشک به بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برسد، خاطر نشان کرد: با توجه به برسیهای صورت گرفته و هم چنین میزان تولید میوه انار در شهرستان اندیمشک میزان تولید دانه یا ترشی انار در این شهرستان، بیش از ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

بیش از ۶۷ هزار تن ذرت دانه از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک برداشت می‌گردد

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان اندیمشک ذرت را یکی دیگر از مهم‌ترین تولیدات کشاورزی این شهرستان دانست و بیان کرد: امسال بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به تولید ذرت دانه‌ای اختصاص یافته تا این شهرستان به قطب تولید ذرت در فصل تابستان و تأمین نیاز بازار مصرف کشور تبدیل گردد.

وی با بیان این که امسال و علی رغم محدودیت‌های آبی پیگیری‌های گسترده‌ای به جهت اختصاص و تأمین آب مورد نیاز کشاورزان شهرستان برای کشت تابستانه توسط نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان به اجرا رسیده است، گفت: محصول ذرت تولید شده در شهرستان اندیمشک پس از تأمین نیاز بازار مصرف شهرهای مختلف خوزستان، به استان‌های دیگر کشور صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان و حمایت از سرمایه گذاران این حوزه، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال و با پایان فصل تولید بیش از ۶۷ هزار تن ذرت دانه‌ای از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در دو بخش مرکزی و الوار گرمسیری برداشت و روانه بازار مصرف شده و پس از آن در اختیار شهروندان و صنایع مختلف غذایی و اقتصادی استان خوزستان و کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/