بی تدبیری یا کمبود نیرو/ حال بد آموزش و پرورش بندرماهشهر

با گذشت پانزده روز از ماه مهر و بازگشایی مدارس، تعدادی از مدارس بندرماهشهر و شهرک های اطراف همچون شهرک طالقانی از نبود معلم در کلاس های درس خود رنج میبرند.

 

تعدادی از والدین در پیام های خود به پایگاه خبری خورنا، با گلایه از وضعیت آموزشی شهرستان، از نبود معلم در برخی از مدارس دولتی شهرستان خبر می دهند و نگرانی خود را از ادامه این شرایط ابراز می کنند.

 

یک شهروند ساکن فاز ۵ بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار خورنا از نبود معلم کلاس دوم دبستان در مدرسه شهربانو گلایه کرد و گفت: با گذشت ۱۵ روز از سال تحصیلی دبستان دخترانه شهربانو فاقد آموزگار کلاس دوم دبستان است. چندین بار به مدیر مدرسه مراجعه کرده ام، اما مدیر مدرسه نیز حرفی برای گفتن ندارد و می گوید معلم کلاس دوم ابتدا به ما اعلام کرده که بیمار است و هفته ی دوم مهر نیز از طریق آموزش و پرورش به مدرسه ای دیگر منتقل شده است.

 

شهروند دیگری نیز در اینباره به خبرنگار خورنا گفت:مدرسه ی شهید صالحی واقع در کوی آزادگان بندرماهشهر از ابتدای سال تا کنون آموزگار پایه ی ششم ندارند و برخی از خانواده ها نیز به آموزش و پرورش مراجعه کردند ولی پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده اند و مشکل تا کنون پا برجاست.

 

همچنین امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته ی خود از کمبود معلم در شهرک طالقانی خبر داد و گفت: از مسئول آموزش و پرورش شهرستان می خواهم تامین کمبود نیروی انسانی در مدارس شهرستان بندر ماهشهر علی الخصوص شهرک طالقانی را بطور جد پیگیری کند.

 

با توجه به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال های گذشته، به نظر کمبود نیرو از بی تدبیری مسئولان آموزش و پرورش بندرماهشهر نشأت می گیرد، زیرا با توجه به تاسیس مدارس جدید و بازنشسته شدن تعداد زیادی از فرهنگیان، باید تعداد پرسنل مورد نیاز به گونه ای پیش بینی می شد که امروز دانش آموزان با کلاس بی آموزگار مواجه نشوند.

 

لازم به ذکر است اگر شرایط کنونی ادامه یابد، در سال های آینده شاهد افت تحصیلی شدید دانش آموزان بندرماهشهر خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبزوار اداره ماهشهر اولین بار که بی لیاقترین ریس داره هرکی هر کی داخل اداره