فعالیت نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور در اندیمشک آغاز شد

خورنا- پیمان جهانگیری ، اظهار داشت: امسال و با توجه به نیازهای شهروندان و نقش مهم و محوری اندیمشک در دسترسی به مسیرهای ریلی و جاده‌ای استان خوزستان، پیگیری‌های گسترده‌ای به جهت توسعه خدمات و تکمیل طرح‌های حوزه بهداشت و درمان اندیمشک به عنوان یک ضرورت شهری و نیاز مهم استانی شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان اندیمشک، گفت: این شهرستان مرکز اتصال سه استان خوزستان، لرستان و ایلام بوده و هر سال پذیرای هزاران زائر اربعین و سرزمین نور است و هم چنین دسترسی و نقش مهمی در ترانزیت جاده‌ای و ریلی برون و درون مرزی دارد و میزان حمل و نقل مسافران و جابجایی کالا از مسیرهای ارتباطی این شهرستان، قابل توجه است.

فرماندار اندیمشک با اشاره به دسترسی محدود برخی مناطق شهرستان اندیمشک به خدمات حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد: با توجه به موقعیت خاص و کوهستانی بخش الوار گرمسیری اندیمشک، توجه به تأمین نیازهای شهروندان و توسعه خدمات این حوزه در شهرستان، ضروری است.

جهانگیری بیان کرد: به همین جهت و با همکاری اداره کل راه آهن زاگرس و جمعیت هلال احمر و پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، احداث نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور در اندیمشک مورد توجه قرار گرفت تا امکان ارائه خدمات این حوزه به تمام شهروندان با توجه به سخت گذر بودن مناطق کوهستانی این شهرستان بیش از گذشته، فراهم گردد.

وی با اشاره به این که نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور با همکاری هلال احمر و راه آهن کشور و شهرستان و در در روستا مازو از توابع بخش الوار اندیمشک راه اندازی و فعالیت خود را نیز آغاز کرده است، گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و یک درزین و تیم کارشناسی برای تأمین نیاز و فعالیت آن اختصاص و تعیین شده است.

فرماندار اندیمشک با بیان این که فعالیت پایگاه امداد و نجات ریلی شهرستان اندیمشک به صورت شبانه روزی است، افزود: با پیگیری اداره کل راه آهن زاگرس و بهره برداری و آغاز فعالیت این طرح، یک ساختمان کامل نیز و به صورت دائم و با نام خانه هلال احمر در اختیار پایگاه امداد و نجات ریلی شهرستان اندیمشک، قرارگرفته است.

جهانگیری با اشاره به لزوم سرعت در مقابله با حوادث طبیعی و انسانی و تامین نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان، خاطر نشان کرد: هم چنین با پیگیری و همکاری اداره کل راه آهن زاگرس، پنج نقطه از مسیر راه آهن به جهت پرواز هوایی شناسایی و تعیین شده تا در صورت لزوم از ظرفیت بالگردها نیز برای خدمات امداد و نجات استفاده گردد.

فرماندار با بیان این که بیش از این نیز و با حضور وزیر بهداشت و مسئولان استانی ۵ طرح حوزه سلامت در شهرستان کلنگ زنی و افتتاح شده است،گفت:درمانگاه تخصصی بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد ریال، اورژانس بیمارستان امام علی(ع) با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی بوده که با حضور وزیر بهداشت در اندیمشک به بهره برداری رسیده‌اند.

وی عنوان کرد: هم چنین با حضور وزیر بهداشت، مرکز شبانه روزی کوی لور در مساحت با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال افتتاح و فعالیت عمرانی بیمارستان جدید اندیمشک به نام فاطمه الزهرا(س) و با ظرفیت ۱۰۰ تخت و بخش جدید کودک و مادر بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک نیز، آغاز شده است.

انتهای پیام/