فرماندار بهبهان: بیش از ۳۹۳ کیلوگرم مواد مخدر در ورودی‌های بهبهان کشف شد

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: بیش از ۳۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفت ماه گذشته در ورودی‌های این شهرستان که ورودی خوزستان نیز است، کشف و ضبط شد.

فرهاد باذلی‌محبوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: این شهرستان دارای موقعیت خاصی در خوزستان بوده و ورودی چندین استان هم‌جوار از قبیل فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به این استان پهناور است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل مواد مخدر مصرفی در این استان نیز که از شرق کشور به دست قاچاقچیان حمل و توزیع می‌شود، از بهبهان وارد شده که همین امر، مسئولیت نیروهای انتظامی را دو چندان کرده است.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه ماموران پلیس این شهرستان تلاش فراوانی در جلوگیری و توقیف محموله‌های این مواد افیونی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته بالغ بر ۳۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی بهبهان و به نوعی ورودی‌های خوزستان از شرق، کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در همین راستا نیز ۲۲۷ متهم دستگیر و ۱۹۲ فقره پرونده برای ادامه مسیر محکومیت آنان تشکیل شده است.

باذلی‌محبوب ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰ طرح پاکسازی مناطق آلوده اجرا شده و دوازده شبکه قاچاق و توزیع مواد مخدر در بهبهان متلاشی شده است.

وی با تاکید بر تقویت کمیته‌های تخصصی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، خواستار تدوین برنامه منظم و کارشناسی برای نیمه دوم سال شد و گفت: پیشگیری از اعتیاد به ویژه در نسل جوان یک ضرورت مهم بوده که باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری همایش‌های علمی تخصصی با محوریت پیشگیری از اعتیاد، این قشر آسیب‌پذیر را از خطرات مواد مخدر آگاه کنیم.

فرماندار بهبهان ادامه داد: در همین زمینه مقرر شده است شهرداری نیز نسبت به پاکسازی ساختمان‌های مخروبه در بافت مسکونی شهر اقدام کند.

وی در پایان نقش ورزش در پیشگیری از اعتیاد را مهم برشمرد و بر اهتمام مسئولان در حمایت از باشگاه‌های ورزشی و جلوگیری از تعطیلی آنان تاکید کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *