مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها خبر داد:

انعقاد ۲ تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ارشاد و استانداری خوزستان

مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها از انعقاد دو تفاهم‌نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان خبر داد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا حمید ضیایی‌پرور در جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه استان خوزستان که امروز چهارشنبه یازدهم مهرماه ۹۷ در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد ضمن اعلام این خبر تصریح داشت: برگزاری منظم دوره‌های آموزشی مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها یکی از این تفاهمات می‌باشد که بودجه مورد نیاز آن به صورت اشتراکی توسط وزارت ارشاد و استانداری خوزستان تامین می‌شود.

مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها بیان داشت: دومین تفاهم‌نامه‌‌‌ای که امروز به امضاء رسید مربوط به طرح مشترک بین وزارت ارشاد و وزارت کشور بود که طی آن از ظرفیت رسانه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح که با سازمان اموراجتماعی تفاهم‌نامه آن منعقد شده است پنجاه شهر کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آنها به صورت پایلوت انتخاب می‌شود.

ضیایی‌پرور عنوان کرد: با توجه به اینکه بعضی از شهرهای استان خوزستان نیز دارای مشکلاتی در حوزه آسیبهای اجتماعی هستند لذا مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های کشور مامور شده است که این مسئله را با دبیر شورای اجتماعی وزارت ارشاد مطرح کرده تا پس از انتخاب حداکثر دو شهر به صورت پایلوت با تخصیص بودجه‌ای مناسب از ظرفیت بخش وسیعی از رسانه‌های استان خوزستان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرها بهره‌گیری شود.

مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در پایان اظهار کرد: برگزاری سالانه و منظم جشنواره مطبوعات در استان خوزستان به همراه برپایی همایش ملی ۳۱ شهریور نیز از جمله دیگر مباحثی بود که در این جلسه پس از بررسی برای اجرا در دستورکار واقع شد.