حماسه مردم اندیمشک یک رویداد حیات بخش برای مردم و مسئولان است

خورنا- فریدون حسنوند ، اظهار داشت: مردم در هشت سال دفاع مقدس، جایگاه الهی را به رخ جهانیان کشانده و با ثبت افتخارات گسترده، نام خود را در مسیر دفاع از راه اهل بیت(ع) بیش از هر زمانی جلوه گر، کردند.

وی افزود: مقاومت و رشادت مردم و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس فصلی نو از تاریخ را برای کشور و انقلاب آغاز و امروز علی رغم گذشت سال‌ها ازحماسه‌های پر تعداد آن دوران هنوز نیز رشادت این مردم در عرصه‌های داخلی وبرون مرزی، زمینه تعالی عزت و تقویت روحیه شهادت در داخل و خارج از کشور است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ولایت مداری و توجه به فرهنگ اهل بیت(ع) مهم‌ترین درس و پیام هشت سال دفاع مقدس است، عنوان کرد: رویدادهای هشت سال دفاع مقدس ارزشمند بوده و در تاریخ کشور، تکرار نمی‌شوند و همین مقوله، مورد توجه و تاکید گسترده مقام معظم رهبری بوده و لزوم توجه به این رویدادها را جلوه گر می‌سازد.

وی با اشاره به حماسه مردم اندیمشک و استان خوزستان در جسر نادری، گفت: شش مهر ماه۱۳۵۹ و چهارم آذر ماه ۱۳۶۵، نقش اندیمشک و نام این شهر یک هزار شهید را بیش از هرزمانی در تقویم و تاریخ کشور و انقلاب مطرح و توجه به افتخارات این مردم و قدر شناسی از آن‌ها را بیش از گذشته با تکیه و تاکید بر آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس، بیان می‌گردد.

حسنوند با اشاره به لزوم تبیین حماسه جسر نادری و پیام این حماسه‌های مردمی، بیان کرد: حماسه مردم اندیمشک در شش مهر ماه ۱۳۵۹، باید بیش از گذشته تبیین و در جهت انتقال پیام آن تلاش کرد چرا که امروز ما بیش از هر زمانی به درک آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس و آشنایی جوانان با تفکر شهدا و راه اهل بیت(ع) نیازمند هستیم.

وی با بیان این که حماسه شش مهر و حماسه مردم اندیمشک در جسر نادری متعلق به یک مقطع از تاریخ نیست، افزود: این حماسه، یک رویداد حیات بخش برای مردم و مسئولان است و در صورت توجه به آن، بسیاری از مشکلات کشور رفع و عزت داخلی و اقتدار بین المللی ما بیش از گذشته، تقویت می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حماسه مردم اندیمشک در جسر نادری ثابت کرد که این مردم هیچ وقت در برابر تهدید استکبار و صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها تسلیم نشده و مقاومت و عشق مردم به انقلاب و دفاع از کشور یک منطق جاودان است و دشمن در هیچ عرصه و رویدادی امکان تحقق برنامه‌های خود را به جهت تصعیف و آسیب به کشور و انقلاب را ندارد.

انتهای پیام/