آئین نکوداشت حماسه مردم اندیمشک در “جسر نادری” برگزار می‌شود

خورنا- پیمان جهانگیری، اظهار داشت: همایش گرامی داشت حماسه مقاومت مردم شهرستان اندیمشک و استان خوزستان در جسر نادری و به مناسبت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن سال روز این حماسه بزرگ مردمی، برگزار می‌شود.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ و در روزهای ابتدایی دفاع مقدس و زمانی که نیروهای رژیم بعث عراق از طریق جسر نادری، قصد نفوذ به استان خوزستان را داشتند با مقاومت و ایثار بی نظیر جوانان و مردم اندیمشک و استان خوزستان، مواجه شدند.

وی با اشاره به منهدم کردم پل محل عبور نیروهای بعثی برای جلوگیری از ورود دشمن توسط فرزندان اندیمشک و استان خوزستان، افزود: با فداکاری مردم اندیمشک دشمن در این روز، زمین گیر شده و با حماسه آفرینی و شهادت طلبی مردم، دشمن بعثی در نفوذ به کشور، ناکام ماند.

فرماندار اندیمشک خاطر نشان کرد: در صورت موفقیت و نفوذ دشمن از طریق جسر نادری، صدمات جبران ناپذیری به خوزستان وارد می‌شد، اما دلاوری مردم اندیمشک و شهرهای شمالی استان، دشمن شکستی تلخ را در این روز، تجربه کرد.

وی ادامه داد: به همین جهت، آئین پاسداشت حماسه مردم خوزستان در شش مهرماه و با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، شهروندان، رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت، مسئولین کشوری و استانی در محل و یادمان جسر نادری شهرستان اندیمشک به اجرامی‌رسد.

جهانگیری با اشاره به نقش پررنگ مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس وحماسه‌های ماندگار آنها در دفاع از مرزهای معنوی و جغرافیایی ایران اسلامی، افزود: این آئین ویژه، امروز جمعه شش مهر ماه و از ساعت ۱۶ در محل یادمان جسر نادری شهرستان اندیمشک آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این آئین ویژه، امیر سرتیپ دوم محمد مختاری جانشین ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب کشور به سخنرانی و احمد طرفی از ذاکران اهل بیت(ع) نیز به مداحی می‌پردازد و هم چنین با همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی، نظامی و اداری ویژه‌های برنامه‌های مختلفی نیز در این حوزه طراحی و به اجرامی‌رسد.

وی با بیان نقش مردم اندیمشک در دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بیان کرد: حماسه ۶ مهرماه ۵۹ و هم چنین ۴ آذر ۶۵ ( مقاومت مردم اندیمشک در برابر طولانی‌ترین حمله هوایی و بمباران دشمن در هشت سال دفاع مقدس) به عنوان برگ زرین افتخارات مردم اندیمشک در تاریخ پر شکوه انقلاب جاودان شده‌اند.

انتهای پیام/