حماسه شش مهر دشمن برای نفوذ به مرزهای کشور ناکام گذاشت

خورنا- امیر سید علی مهرابی ، اظهار داشت: توجه به رشادت‌های مردم و رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از کشور در هشت سال دفاع مقدس، یک ضرورت است و باید بیش از گذشته به این افتخارات توجه کرد.

وی با اشاره به مقاومت مردم و حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درجبهه‌های نبرد، افزود: امروز و به پشتوانه همین حماسه‌ها است که ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت خود قرار داشته و در صورت زیاده خواهی دشمن پاسخی محکم به آن‌ها می‌دهیم.

معاون سابق نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: دشمن تا دندان مسلح با حضور گسترده جوانان این کشور و مقاومت مردم در برابر حمله‌های آن بود که فهمید نظام اسلامی در دل این مردم جای دارد و امکان تحقق برنامه‌های خود و تسلط بر کشور و تحقق برنامه‌های نظامی خود را ندارد.

وی با اشاره به این که همین حماسه‌ها و افتخارات امروز به پشتوانه کشور و انقلاب تبدیل شده‌اند، گفت: این حماسه‌ها امروز نیز در عرصه برون مرزی موجب تقویت اقتدار ما گردیده و دشمن را از هر گونه زیاده خواهی به این مردم و کشور ترسانده و باز داشته است.

امیر مهرابی با بیان این که مردم و رزمندگان اسلام با دستان خالی و با سلاح ولایت فقیه در هشت سال دفاع مقدس و در برابر دشمن ایستادگی کردند، ادامه داد: حماسه شش مهر یکی از این حماسه‌ها است که در جسر نادری شهرستان اندیمشک و در شش مهر ۱۳۵۹ ثبت شد.

وی بیان کرد: دشمن برای حضور در اندیمشک و کشاندن لشکر تا دندان مسلح خود در جسر نادری برنامه ریزی کرده تا با این لشکر کشی با سهولت بیشتری اهداف نظامی خود را تحقق بخشد اما مردم اندیمشک و خوزستان یک درس بزرگ و تاریخی به آن‌ها دادند.

معاون سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اما دشمن در شش مهر ۱۳۵۹ و علی رغم برنامه ریزی‌های گسترده موفق به توفقیق دست پیدا نکرد و با اراده جوانان و مردم خوزستان، زمین گیر و به عقب رانده شد تا این مردم بار دیگر، حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.

وی با اشاره به این که شش مهر و جسر نادری استمرار مسیر ولایت مداری و حرکت مردم در مسیر ارزش‌های انقلابی و پاسداشت رشادت‌های رزمندگان اسلام برای دفاع از کیان ملی و معنوی ما است، تصریح کرد: برای معرفی و پاسداشت هر چه بهتر حماسه مردم اندیمشک در جسر نادری و شش مهر، باید بیش از گذشته تلاش و برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/