۶ مهر یک فرصت مهم فرهنگی برای توسعه گفتمان انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: مردم اندیمشک همواره بر توسعه و تقویت ارزش‌های اسلامی و گفتمان انقلاب، تاکید و توجه داشته و در مسیر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یک اصل مهم اجتماعی و انقلابی، قدم گذاشته‌اند.

وی با اشاره به نقش مردم اندیمشک در مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت، افزود:هم زمان با آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت، مردم اندیمشک به راه امام راحل خود لبیک گفته و افتخارات گسترده‌ای را در این عرصه ثبت و به جهانیان اقتدار و مقاومت خود را ثابت و نام خود را در تقویم و تاریخ انقلاب و کشور، ماندگار کردند.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: اما این پایان راه نبود و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمن اقتدار این مردم و شکست خود را بر نتابید و در شش مهر ماه ۱۳۵۹ و با توجه به موقعیت استراتژیک اندیمشک، حمله به این شهرستان رابه عنوان نخستین هدف نظامی خود در مسیر جنگ حق علیه باطل، تعیین کرد.

وی گفت: حماسه شش مهر ۱۳۵۹ و جسر نادری اندیمشک که از آن به عنوان اولین حمله نظامی دشمن در هشت سال دفاع مقدس به مرزهای معنوی و اعتقادی ما یاد می‌شود، تلاشی تلخ و نافرجام و یک درس تاریخی برای دشمن بود چرا که، نظامیان بعث انتظار این شجاعت و حماسه را نداشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نوری بیان کرد: وقتی که حوادث و مسیر این رویداد بزرگ مردمی را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که، جوانان این شهرستان و خوزستان با دستان خالی در کنار هم دیگر قرار گرفته و لشکر تا دندان مسلحدشمن را به عقب رانده‌اند و همین مقوله غنای مهم این حماسه و لزوم توجه و تبیین هر چه بیشتر آن را، نمایان می‌سازد.

وی افزود: اگر دشمن در جسر نادری موفق به ورود به خوزستان می‌شد، شاید سرنوشت جنگ عوض و استان خوزستان و مردم آن با آسیب‌های بسیار جدی‌تر مواجه می‌گردید ولی مردم اندیمشک و استان در شش مهر نامی پر افتخار از خود ثبت و جلوه کردند و سد راه دشمن شدند.

امام جمعه اندیمشک ادامه داد: دشمن در جسر نادری و حماسه شش مهر ماه۱۳۵۹ به دنبال قطع ارتباط خوزستان با کشور و آسیب به مردم و انقلاب و کشور بود اما این نقشه، محقق نشد و جوانان این شهرستان و استان با مقاومت جانانه خود آن‌ها را وادار به عقب نشینی کردند.

وی خاطر نشان کرد: شش مهر و جسر نادری اندیمشک یک حماسه بزرگ مردمی بوده و متعلق به یک شهر و استان نیست و به همین جهت باید تمام ظرفیت‌های شهری و فرهنگی موجود برای تبیین آن و دیگرحماسه‌های این مردم در هشت سال دفاع مقدس، بسیج و از طرفیت آن برای توسعه فرهنگی و معنوی شهرستان بیش از گذشته آن هم با جدیت و تلاش دوچندان، برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/