آشنایی جوانان با حماسه شش مهر یک اولویت و نیاز فرهنگی است

خورنا- احسان کریم پور ، اظهار داشت: امسال و با همکاری و پیگیری مسئولان و نهادهای مختلف فرهنگی و اداری و نظامی، ویژه برنامه‌های مختلفی در شهرستان و به جهت برگزاری آئین پاسداشت حماسه شش مهر ماه و جسر نادری اندیمشک، مورد توجه و برنامه ریزی، قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهداف نظامی دشمن در حمله به اندیمشک و حماسه شش مهر۱۳۵۹، افزود: مردم اندیمشک و استان خوزستان در شش مهر ۱۳۵۹ در برابر دشمن ایستادگی و از تحقق اهداف نظامی وی که با تمام تجهیزات و توان وارد عمل شده بود، جلوگیری کردند.

فرمانده سپاه شهرستان اندیمشک با بیان این که بزرگ‌ترین پیام حماسه شش مهر و جسر نادری اندیمشک حرکت در مسیر ولایت و توجه به جوانان و ظرفیت‌های آنان است ،عنوان کرد: جوانان این استان و شهرستان در این روز بزرگ تاریخی از خود نامی پر افتخار ثبت و ماندگار کردند.

وی گفت: به همین جهت امروز نیز باید به جوانان و آشنایی آن‌ها با آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس و حماسه شش مهر ۱۳۵۹ توجه داشت تا امکان تبیین و انتقال این آموزه‌ها به نسل‌های دیگر بیش از گذشته فراهم و دشمن این بار نیز، شکست تلخی دیگر تجربه کند.

کریم پور با اشاره به این که دشمن به جوانان برای تحقق برنامه‌های خود توجه دارد، بیان کرد: ما با توجه به جوانان و آشنایی‌ها با آموزه‌های دفاع مقدس، می‌توانیم سد راه دشمن شده و از آسیب به کشور و انقلاب جلوگیری و اقتداربرون مرزی خود را بیش از گذشته، توسعه بخشیم.

وی با بیان این که جوانان مهم‌ترین سرمایه‌های ما در عرصه نبرد با دشمن هستند، افزود: ما باید حماسه شش مهر را برای جوانان تبیین و از هیچ تلاشی برای معرفی آن دریغ نکنیم چرا که، جسر نادری و این حماسه بزرگ دارای ظرفیت‌های ناگفته بسیاری بوده و باید به آن، توجه کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان اندیمشک ادامه داد: حماسه شش مهر ۱۳۵۹ یک حادثه ساده نبود و این حماسه در سال‌های بعد دفاع مقدس و حوادث و رویدادهای آن، نقش و تأثیرگسترده داشته است و باید در مسیر تبیین و انتقال پیام این حماسه، شش مهر و جسر نادری را از جنبه وزاویه‌های مختلف دید و بررسی کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس افتخارات گسترده‌ای را ثبت کرده و مردم این شهرستان در مسیر پشتیبانی از انقلاب و کشور، ایستادگی کرده‌اند و به همین جهت باید بیش از گذشته این افتخارات و معرفی آن‌ها را به عنوان یک اولویت و نیاز مهم اجتماعی و فرهنگی، مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/