آئین پاسداشت شهدای مدافع حرم اندیمشک در “جسر نادری” برگزار شد

خورنا- هم زمان با برگزاری آئین ویژه پاسداشت حماسه شش مهر و جسر نادری، مردم اندیمشک و جمعی از مسئولان محلی، استانی، نیروهای نظامی و انتظامی به شهدای مدافع حرم این شهرستان ،ادای احترام کردند.

در این آئین، ضمن اهدا گل و قرائت فاتحه از مقام شهیدان والامقام، جان‌محمد علی‌پور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کیهانی، سردار شهید احمد مجدی‌نسب، سردار شهید علی‌محمد قربانی، مهدی نظری، بسیجی شهید حبیب رحیمی منش و دانشجوی بسیجی احمد حاجیوند الیاسی تقدیر شد.

نیروهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بسیج انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح و انتظامی کشور نیز در این آئین به شهدای مدافع حرم شهرستان یک هزار شهید اندیمشک و ادای احترام کرده و بار دیگر برای حرکت در راه ولایت و تجدید بیعت با امام راحل پیش قدم در راه حق و انقلاب، شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری در این مراسم، اظهار داشت: امروز اندیمشک به برکت خون شهدا و مقاومت مردم خود به شهر شهدای مدافع حرم مطرح شده است و این موضوع جز شناخت و بصیرت مردم پر افتخار اندیمشک چیزی را ثابت نمی‌کند.

امام جمعه اندیمشک ادامه داد: مردم اندیمشک ثابت کرده‌اند برای دفاع از کشور و اهل بیت(ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و امروز در گوشه گوشه این شهر، رشادت جوانان و روحیه شهادت طلبی این مردم طنین انداز شده است و این یک افتخار بی نظیر برای مردم اندیمشک و استان خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ دشمن بعثی با هدف تسلط بر اندیمشک و جدا سازی خوزستان با یک لشکر زرهی و تجهیزات کامل نظامی به استان خوزستان حمله ور و از طریق جسر نادری یا پل کرخه اندیمشک قصد ورود به خاک کشور را دارد.

این حمله که از آن به عنوان اولین حمله نظامی بعثی‌ها به مرزهای جغرافیایی کشور یاد می‌شود، با پاسخ محکم مردم شهرهای شمالی استان خوزستان و جوانان اندیمشک مواجه و بیش از ۳۰۰ تانک نظامی دشمن وادار به عقب‌نشینی می‌شود.

انتهای پیام/