مشکلات کشاورزان هندیجان در وزارت نیرو بررسی شد

فرماندار هندیجان گفت: مشکلات تامین آب برای کشت پاییزه کشاورزان این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان در وزارت نیرو بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا کورش مودت اظهار داشت: این جلسه ظهر روز گذشته ( دوشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ) با حضور علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان، ماهشهر و امیدیه، جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب ایران ،بهزاد پارسا مدیر کل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه های آبریز خلیج فارس و دریای عمان و نمایندگان کشاورزان هندیجان در محل وزارت نیرو برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه بر افزایش نیافتن سطح زیر کشت در حوزه زهره تاکید و از آنجا که میزان فعلی آبی که در رودخانه جاری است پاسخگوی سطح زیر کشت نیست کنترل و مدیریت این میزان آب برای استفاده همه کشاورزان در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه خواسته ما در این جلسه امکان رهاسازی آب از سد کوثر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده کشاورزان بود افزود: بنابر اظهار مسئولان وزات نیرو حداقل باید ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد کوثر وجود داشته باشد تا امکان رهاسازی آب برای سایر مصارف مانند کشاورزی وجود داشته باشد ولی در حال حاضر ۲۱۰ میلیون متر مکعب ذخیره این سد است و از آنجا که این سد باید آب شرب دو میلیون ۵۰۰ هزار نفر را تامین کند باید منتطر بارش ها تا افزایش ذخیره سد شد.

وی ادامه داد: تا یک ماه آینده بررسی های لازم در خصوص ایجاد سد های سلولی پائین دستی در حوزه پایین دستی رودخانه زهره در شهرستان هندیجان نیز آغاز خواهد شد.

مودت گفت: مشکلات مدیریت سردهنه های احداث شده بر روی انهار نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی و قول مساعد مبنی بر کنترل این سردهنه ها از سوی مسئولان وزارت نیرو داده شد.

منبع: ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *