شورای خرمشهر فاخر شد

عباس مدحجی: شورای شهرخرمشهر بعد از پنج جلسه بلاتکلیفی بالاخره در جلسه ی ششم هیئت رئیسه ش را شناخت.

اعضای هفت نفره ی شورای شهر خرمشهر بعد از مدتها اختلاف ، غیبت و آبستراکسیون بر سر انتخاب هیئت رئیسه بالاخره صبح امروز به توافق رسیدند و به فاخر ربیعی بعنوان رئیس جدید شورا رای دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

فاخر ربیعی که بعد از پنج جلسه لغو جلسات شورا با اختلاف یک رای بر موسی مطوری جزیره پیشی گرفت در اولین مصاحبه اش خبر از ابقای شهردار خرمشهر داد. این مصاحبه و اظهار نظر فوری بیش از هرچیز پرده از علل اختلاف اعضای شورا برسر ابقای دارابی برمیدارد. اختلافی که موسی مطوری جزیره ، میلاد پور حمزاوی و امیر سامری را یک طرف و فاخر ربیعی ،علی بندری، حاتم بندری و محمد جواد بچاری را در طرف دیگر قرار داد.

انتخاب ریاست شورا تلاشی بود که با کش آمدن جلسات شورا ، هم حوصله ی مردم را سَر برد هم خَم به ابروی مسولین شهر و نهادهای نظارتی آورد. موسی مطوری جزیره از پرحاشیه ترین اعضای روزهای اخیر شورا بود. مردی که بعلت ویدیوهایش از اقصی نقاط کشور، معرفی مشاور به شهردار، انتشار بلیط سفرش به مشهد و تکذیب مصاحبه اش با یک رسانه ی فرامرزی نقل محافل مجازی و حقیقی شده بود طرفدارانی هم  در سطح شهر دارد که قهرمانش میدانند

چهار رای فاخر ربیعی با تلاش در نگه داشتن دارابی در اتاقک زیرشیروانی شهرداری قصد دارند توازن قدرت را به نفع خود حفظ کنند. سامری نماینده و دارابی شهردار خرمشهر هرکدام بطور جداگانه در مصاحبه های جداگانه ی هفته ی پیش ، هرگونه دخالت خود در شورا را تکذیب کرده و اینگونه شایعات را رد کرده بودند.

این کش و قوسها اما در نهایت صبح امروز در ساختمان شورا به پایان رسید و تکلیف ریاست این منظومه ی عظیم شمسی روشن شد: فاخر ربیعی با ۴رای بعنوان رئیس ، علی بندری با ۷ رای بعنوان نائب رییس ، محمد جواد بچاری با ۷ رای بعنوان خزانه دار و حاتم بندری با ۷ رای اعضا شورا به مدت یکسال بعنوان منشی شورای اسلامی شهر خرمشهر انتخاب شدند.

از سوی دیگر گمان نمیرود انتخاب ریاست شورا بدون قرار و مداری حاصل شده باشد. انتخابات پیش روی مجلس و اِتمام سال کاری هیئت رئیسه س جدید در آستانه ی آن میتواند محل خوبی برای مذاکرات قدرت شورا باشد. محلی که بعید است سیاستمداران شهرستان آن را از نظر دور نگه داشته باشند.