مشکلات اداره آبفای بندرماهشهر زندگی مردم این شهر را مختل کرده است+تصاویر

مدتی است مردم بندرماهشهر از وضعیت شکستگی لوله‌های آب، سرازیرشدن فاضلاب و کنده‌کاری خیابان‌ها و کوچه‌های خود کلافه شده و این امر کنار موضوعات معیشتی و اقتصادی درد مردم این شهرستان را چند برابر کرده است.

مدتی است مردم بندرماهشهر از وضعیت شکستگی لوله‌های آب، سرازیر شدن فاضلاب و کنده‌کاری خیابان‌ها و کوچه‌های خود کلافه شده و این امر در کنار موضوعات معیشتی و اقتصادی درد مردم این شهرستان را چند برابر کرده است.

شکستگی‌های لوله‌های آب و فاضلاب در بندرماهشهر به‌حدی زیاد هستند که دیگر به‌ سختی می‌توان گفت یک کوچه سالم و عاری از کنده‌کاری در این شهر وجود دارد؛ شکستگی‌های لوله‌های فاضلاب و سرایت آن به خیابان علاوه بر ایجاد بو و ظاهر نامطبوع باعث شیوع بیماری‌ها نیز می‌شود که مسئولین مربوطه تا کنون نگاهی به این موضوع نداشته‌اند. به‌نظر می‌رسد شکستگی لوله‌های آب در کنار بحران آب کشور در آینده مردم این شهر را با مشکل کم‌آبی روبه‌رو می‌کند.

یکی از شهروندان ساکن خیابان طالقانی بندرماهشهر اظهار داشت: بیش از یک ماه است که روبه‌روی مغازه من فاضلاب به کوچه سرازیر و عبور و مرور مردم حتی با وسیله نقلیه را مختل کرده که این وضعیت علاوه بر بوی بد برای ما مشکلاتی از جمله حساسیت‌های پوستی ایجاد کرده است.

قمری افزود: این کوچه کنار یک مسجد قرار دارد و نمازگزاران را با مشکل جدی در بحث طهارت مواجه کرده است؛ نمازگزاران عزیز که برای نماز می‌خواهند به مسجد بیایند باید خیلی با احتیاط از کنار فاضلاب عبور کرده تا لباس‌های آن‌ها نجس نشود.

یکی دیگر از شهروندان ساکن فاز ۴ بندرماهشهر نیز اظهار داشت: چند هفته است که کنده‌کاری اداره آبفا به حال خود رها شده و مسیر عبور و مرور ما را مسدود کرده است؛ چندین و چند بار سیستم جلوبندی خودرو‌های ما به‌دلیل این کنده‌کاری‌ها خراب شده و در این وضعیت اقتصادی آن را تعمیر کرده‌ایم.

قنواتی‌نژاد تأکید کرد: اگر اداره آبفا توان تکمیل یک پروژه را نداشته نباید آن را آغاز می‌کرد، این وضعیت کوچه و خیابان‌ها زندگی ما را مختل کرده و بهتر است هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

هدررفت آب در بندرماهشهر به‌دلیل ضعف مدیریت آبفا

حجت الاسلام سید سلمان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته با گله‌مندی از وضعیت شهر اظهار داشت: اگر ضعف مدیریت در شرکت آبفا نبود، نمی‌بایست آب که سرمایه ملی است هفته‌ها در کوچه و خیابان‌ها جاری باشد و کسی برای تعمیر آن در بندر ماهشهر اقدامی نکند؛ خبرنگاران اخبار آن را منعکس کردند اما آیا گوش شنوایی وجود دارد؟ رییس آبفا اگر نمی‌تواند کار کند باید استعفا دهد و برود.

امام جمعه شهرک طالقانی شهرستان بندرماهشهر اضافه کرد: شکستگی‌ها و هدر رفتن آب در شهرستان  بندر ماهشهر روز به روز ادامه دارد اما کسی نمی‌شنود! آیا شهر بی‌صاحب است که هرکس دلش خواست کار کند و اگر دوست نداشت کار نکند؟!

فرماندار بندرماهشهر مراتب گله‌مندی از مدیریت آبفای بندرماهشهر را چندین بار به رئیس آن ابراز کرده است

محسن بیرانوند نیز در خصوص کنده‌کاری خیابان‌های فاز ۴ و فاز ۵ اظهار داشت: متأسفانه پس از گذشت مدت زمان زیادی آسفالت این خیابان‌ها تأمین شده و مشکل اصلی هم‌اکنون انتقال آن است که به‌دلیل تعصب رانندگان باید با احتیاط آن را منتقل کنیم.

فرماندار بندرماهشهر در ادامه با اشاره به مدیریت ضعیف آبفا در بندرماهشهر افزود: امروز برای چندمین بار رئیس اداره آبفای بندرماهشهر به فرمانداری احضار و تذکراتی به وی داده شده و مراتب گله‌مندی به او ابراز شده است؛ از سه‌شنبه هفته پیش یک بیل مکانیکی از اهواز توسط ما برای او ارسال شده تا مشکلات شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب را ضرب الاجلی حل کند.

گفتنی است تلاش ها برای مصاحبه با رئیس اداره  آب و فاضلاب بندرماهشهر بی‌نتیجه مانده و وی از دادن جزئیات امتناع و زمان مصاحبه را به وقتی نامعلوم موکول می‌کند.

به‌نظر می‌رسد مدیران اجرایی اداره آبفا باید هرچه سریع‌تر به مشکلات مردم رسیدگی کرده تا موج این نارضایتی‌ها بیشتر نشود؛ این شهرستان در کنار صنایع بزرگ پتروشیمی کشور واقع شده و به‌نظر می‌رسد کمبود اعتبار و بودجه یک مسئله مضحک برای مردم آن باشد.

تصاویر کنده‌کاری و سرازیر شدن فاضلاب در کوچه و خیابان‌های این شهر را ببینید:/تسنیم