رهاسازی ۷ میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان

خورنا: سرپرست اداره شیلات شادگان از رهاسازی ۷ میلیون و ۲۶۵ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب بین‌المللی این شهرستان خبر داد.

ناجی نواصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ میلیون و ۲۶۵ هزار قطعه بچه ماهی که از گونه‌های ماهیان بومی سازگار با محیط منطقه بود در تالاب بین‌المللی شهرستان شادگان رهاسازی شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار تالاب شادگان در تولید ماهی، اشتغال صیادان و رونق تجاری در منطقه افزود: خشکسالی، وارد شدن پسماندهای کشاورزی، صنعتی و شهری، بالا رفتن شوری آب و تغییرات جوی از جمله عوامل کاهش ذخایر آبزیان در این تالاب به ‌شمار می‌رود.

*ایجاد ۱۰۰۰ شغل برای حاشیه‌نشین‌های تالاب

سرپرست اداره شیلات و آبزیان شادگان خاطرنشان کرد: اداره کل شیلات استان خوزستان همچون سال‌های گذشته توانسته بارها آزاد‌سازی بچه ماهی را در تالاب انجام دهد و از این طریق نقش اساسی در کاهش خسارات به ذخایر ماهیان بومی، حفظ ذخایر، افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت، ایجاد اشتغال و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز اهالی و منطقه ایفا کند.

وی اضافه کرد: این میزان بچه ماهی به ‌منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، ایجاد اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاها در نزدیکی تالاب رهاسازی شده است.

نواصری ادامه داد: با رهاسازی این تعداد بچه ماهی علاوه بر احیا و بازسازی ذخایر آبزیان تالاب شادگان برای بیش از یک هزار صیاد روستایی حاشیه‌نشین این تالاب شغل ایجاد می‌شود.