حمله تروریستی اهواز با هدف به چالش کشیدن امنیت کشور بود

خورنا- سردار حسن شاهوارپور صبح امروز در آئین رژه نیروهای مسلح در آبادان، اظهار کرد: اقدامات پنهان و آشکار دشمنان برای به چالش کشیدن نظام راه به جایی نبرده است؛ اقدام اخیر تروریستی در شهر اهواز یکی از اقدامات دشمنان برای به چالش کشیدن امنیت ما بود اما مردم ما بیدار و آگاهند و به اتفاق نیروهای مسلح مسئولان خود را به عنوان بازوان توانمند برای استقلال کشور قبول دارند و در ذیل رهبری امام خامنه‌ای رهرو راه شهدا خواهند بود.

فرمانده سپاه خوزستان گفت:پنجم مهرماه در سال ۱۳۶۰ نقطه عطف دفاع مقدس است؛ دشمن در عملیات ثامن الائمه شکست خورد و شکست‌های پی در پی دشمن بعثی با این عملیات شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در عملیات ثامن الائمه شکست سنگینی را متحمل شدند، افزود: حزب بعث عراق با خیره سری و تحریک دشمنان قسم خورده نظام به مرزهای میهن اسلامی ما حمله کرد و وارد کشورمان شد و خرمشهر را درنوردیدند اما مقاومت جانانه مردم و نیروهای نظامی، آنان را زمین گیر کرد.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان بیان کرد: بعثی‌ها در نوزدهم مهرماه به این نتیجه رسیدند که باید با عبور از رودخانه کارون آبادان را تصرف کنند تا بتوانند خوزستان را بگیرندو به زعم خودشان شریان حیاتی اقتصاد کشور را تصرف کنند.

وی ادامه داد: جامعه بین الملی در مقابل جنایت صدامیان سکوت کرد و زنان و کودکان ما در زیر رگبار خمپاره و شلیک دشمنان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه شهر آبادان ۳۳۰ درجه و مظلومانه محاصره شده بود، گفت: تنها ۳۰ درجه تا محاصره کامل باقی مانده بود و مردم در یک اضطراب و خوف قرار گرفته بودند اما در آن روزها مرحوم آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان با همراهی مردم قهرمان آبادان یک تنه در مقابل هجمه دشمنان ایستادند و مقاومت شهر شروع شد.

شاهوارپور عنوان کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان به نیروهای مسلح نهیب زدند که باید این لکه ننگ پاک شود و محاصره آبادان شکسته شود لذا همه یک دل در پنجم مهر ماه سال ۱۳۶۰ و پس از یک سال مقاومت و مجاهدت مردم آبادان، عملیات بسیار مهم و غرور آفرین ثامن الائمه طراحی شد و با وحدت نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروهای مردمی و ژاندارمری آن روز، یک دل و همراه در یک طراحی پیچیده بسیار مهم و اقدام در سه محور اساسی حمله به دشمن را آغاز کردند.

وی بابیان اینکه رزمندگان ما در یک مساحت ۱۵۰ کیلومتری در کنار رودخانه بهمنشیر سنگر به سنگر با دشمن جنگیدند، افزود: آن روز آنانی که با هلهله وارد شهر شده بودند، ذلیلانه و با خفت از شهر بیرون رانده شدند و نیروهای ما با اقتدار تمام طعم تلخ نخستین شکست را به صدامیان چشاندند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) گفت: مقاومت جانانه مردم در مقابل دشمن سرسخت و تا بن دندان مسلح نتیجه ای جز شکست و سرافکندگی برای دشمنان نداشت؛ در این عملیات تعداد ۲۵۰۰ نیروی بعثی اسیر شدند، دهها تانک زرهی، تجهیزات نظامی و غنایم جنگی توسط رزمندگان از دشمن گرفته شد و جمعی از دشمنان نیز به هلاکت رسیدند.

وی بیان کرد: رزماندگان در عملیات ثامن الائمه درس بزرگی را به دشمن بدهیم و این پیروزی دروازه کسب فتوحات و پیروزیهای رزمندگان اسلام در عملیاتهای سخت بعدی همچون عملیات طریق القدس در بهمن ۱۳۶۰ برنامه ریزی شود.

شاهوارپور گفت: عملیات ثامن الائمه در تاریخ ما ثبت شده مردمی در این مرز و بوم در مقطعی از تاریخ به زیبایی و با مظلومیت و با تأسی و پیروی از امام خود آن گونه که شایسته است دشمنان را به زیر کشاندند و اجازه ندادند که حتی یک متر از این خاک به دست دشمن بیفتد.

انتهای پیام/