اجرای طرح پزشک خانواده در خرمشهر در انتظار دستور است

خورنا: رئیس شبکه بهداشت خرمشهر گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در خرمشهر در انتظار دستور مسئولان استانی است.

فرشید بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان خرمشهر مهیا و فراهم شده است.

وی افزود: سرشماری این طرح ملی در شهرستان انجام شده، در خرمشهر با استقبال خوبی از طرح پزشک خانواده، ۸۱ درصد مردم در آن شرکت کرده و همه زیرساخت‌های لازم برای خدمت‌رسانی پزشکان نیز ترتیب داده شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان اینکه این شهرستان آمادگی کامل برای اجرای طرح پزشک خانواده را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر منتظر اجرای این طرح از سوی استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب پزشک توسط شهروندان به دلخواه بوده اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که سقف پذیرش هر پزشک ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار بوده و اگر از این تعداد بیشتر شود پزشکان خانواده دیگری به شهروندان معرفی می‌شود، همچنین میزان فاصله مرکز بهداشت و بیمارستان با محل زندگی افراد در انتخاب پزشک خانواده آنها مؤثر است.

بهشتی اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد پزشکان عمومی و متخصص ثبت‌نام کرده و آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند، اما انتظار می‌رود که در صورت اعلام اجرای طرح، تعداد ثبت‌نام پزشکان نیز بیشتر شود.

وی همچنین عنوان کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان آبادانی و خرمشهر و رفع مشکلات موجود در زمینه بهداشتی و درمانی در شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در پایان اظهار کرد: طرح پزشک خانواده طرح بسیار مطلوب و خوبی‌ است که در صورت اجرایی شدن مشکل بسیاری از بیماران بی‌بضاعت را حل می‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *