اندیمشک نیازمند جذب پزشک متخصص است

خورنا- فریدون حسنوند در جلسه شورای اداری اندیمشک و در سال کوثر فرمانداری این شهرستان توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان را یک نیاز و ضرورت مهم دانست و اظهار داشت: روند فعلی ارائه خدمات بهداشت و درمان در اندیمشک، مطلوب نیست.

وی با اشاره به این که برای ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان به جمعیت ۱۸۰ هزار نفری این شهرستان توجه شده ولی این نگاه کافی نیست، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار نفر و به صورت روزانه با حضور در اندیمشک از مسیرهای ریلی و جاده‌ای این شهرستان، تردد می‌کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اندیمشک در مسیر اتصال استان خوزستان و مرکز قرار دارد و این شهرستان بین سه استان خوزستان لرستان و ایلام واقع است، عنوان کرد: باید به اندیمشک و تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی آن، توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به این که در نوروز و اربعین هر سال اندیمشک میزبان میلیون‌ها مسافر و زائر کربلا و سرزمین‌های نور است، گفت: برای توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان اندیمشک نه به یک عنوان یک ضرورت شهرستانی بلکه یک نیاز ملی و منطقه‌ای تلاش و توجه کرد چرا که، این مردم به نام یک هزار شهید مزین و با دوکوهه و چهارم آذر و شش مهر و دز و کرخه و شهدای مدافع حرم خود در تقویم انقلاب، حماسه‌های ماندگاری را ثبت و جلوه گر کرده است.

حسنوند با بیان این که شهرستان اندیمشک در حوزه پزشک متخصص با کمبود مواجه است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به فاصله بخش الوار گرمسیری و هم چنین تجهیز بیمارستان بیدروبه و ورود آمبولانس‌های جدید به عرصه خدمت رسانی شهروندان به زودی شاهد رفع مشکلات این طرح بهداشتی و درمانی و بهره برداری از آن و هم چنین تأمین نیازهای شهروندان در دسترسی به خدمات این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای توسعه عمرانی و تجهیزات واحدهای بهداشتی این شهرستان و تأمین نیازهای شهروندان بیان کرد: بهره برداری از طرح بیمارستان درمان بستر کوی لور، مرکز تخصصی و اورژانس بیمارستان امام علی(ع)، کلنگ زنی بخش مادر و کودک این بیمارستان و بیمارستان فاطمه الزهرا(س) اندیمشک با حضور وزیر بهداشت، گامی مهم برای توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی حرکت صادقانه در مسیر توسعه خدمات بهداشت و درمانی اثر گذار و یک ضرورت است، تصریح کرد: طرح تحول سلامت یکی از خدمات مثبت برای توسعه بهداشت و درمان کشور و تأمین رضایت شهروندان است.

وی با بیان این که برخی از مناطق روستایی و سخت گذر شهرستان اندیمشک دسترسی مناسبی به جاده ندارند و همین موضوع ارائه خدمات مطلوب پزشکی در این مناطق را ناممکن کرده است، عنوان کرد: راه اندازی اورژانس ریلی و استفاده از ظرفیت راه آهن در اندیمشک برای توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان، مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/