#مصاحبه_اختصاصی_خورنا با حمید عیدانی نیا، دادستان شهرستان رامشیر در پی کشف جسد یک جوان کارتن خواب در رامشیر

اعتیاد در کمین جوانان؛ مرگ در تاریکی سرنوشت تلخ جوان رامشیری

خورنا _ فرزاد شعبانی

#خورنا_رامشیر در پی کشف جسد یک جوان مبتلا به موادمخدر در ساختمان نیمه کاره پارک رضوان روبروی بیمارستان رسول اکرم (ص) رامشیر ضمن بررسی ابعاد این اتفاق با عالی ترین مسئول قضائی شهرستان گفتگویی انجام داد

طبق تحقیقات خبرنگار #خورنا_رامشیر جوان مذکور فردی بی بضاعت، کم سواد، مبتلا به مصرف انواع موادمخدر و فاقد جا و مکان برای زندگی بوده است. این فرد بارها در سطح شهر در حالی که به جستجوی غذا در پسماندهای سطل های زباله مشغول بوده مشاهده شده. صحنه ای که به طور حتم بارها توسط مسئولان و آحاد شهروندان مورد بی توجهی قرارگرفته هیچکدام چنین فرجامی را برای خالق آن تصور نمی کردند!

علاوه بر مساله فقدان امکانات اولیه زندگی برای چنین اشخاصی، موضوع تهدید سلامت و بهداشت مردم توسط این گونه افراد معضلی ست که اهتمام همه جانبه مسئولان شهرستان را می طلبد. از بین بردن آرامش روانی و امنیت افراد جامعه از دیگر مواردی ست که کارتن خواب های گرفتار در دام اعتیاد ممکن است هر کدام از افراد جامعه را درگیر آن سازند.

از همین رو مسئولان جامعه وظیفه دارند که نسبت به فقر و اعتیاد منتج از آن، اهتمام بیشتری نشان داده با هدایت افراد به مراکز درمانی و کمپ های ترک اعتیاد همچنین حل مشکلات معشیتی آنان در قالب اعطای وام های اشتغال زایی از بروز چنین وقایعی جلوگیری کنند.

#خورنا_رامشیر در قالب مصاحبه با حمید عیدانی نیا دادستان شهرستان رامشیر درمورد کشف جسد جوان گرفتار در دام اعتیاد به ذکر نکاتی چند از این مقام عالی قضایی می پردازد: عیدانی نیا در ابتدای مصاحبه با دعوت از شهروندان نسبت به همکاری با واحد اورژانس اجتماعی شهرستان در زمان مشاهده اتفاقات اینچنینی و معرفی شماره تماس ۱۲۳ برای برقراری ارتباط با این واحد پیشگیری _ درمانی، از همشهریان خواست تا باتوجه به آمار روزافزون افراد گرفتار در دام اعتیاد بمحض مشاهده این افراد با اورژانس اجتماعی شهرستان تماس بگیرند.
دادستان شهرستان با تاکید بر نقش آحاد جامعه در پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی، بر نقش های مختلف واحد اورژانس اجتماعی شهرستان که شامل: پیگیری مسائل کودک آزاری، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ،تجاوز ،دختران فراری ، همسرآزاری و … می شود نیز تاکید کرد و از شهروندان خواست تا از این ظرفیت ها در جهت حفظ امنیت و تثبیت آسایش روانی جامعه بهره ببرند.

عیدانی نیا سپس به شیوه های جدید ابتلا به موادمخدر در بین جوانان اشاره کرد و از خانواده ها خواست تا در این مورد کاملا هوشیارانه عمل کنند. همچنین به نقش اورژانس اجتماعی در شناسایی و معرفی مواد مخدر جدید و راه های ناشناخته ابتلای افراد به آن ها نیز اشاره کرد.

دادستان شهرستان رامشیر از شهروندان خواست تا بصورت جدی با موضوع اعتیاد در سطح شهر برخورد کرده نهادهای مرتبط با این معضل خانمان برانداز را در جریان قرار داده و درصورت عدم همکاری مراتب را به شخص دادستان گزارش داده تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد چرا این عکسو زیر این خرر گذاشتید الان از شما شکایت میکنیم
  • محمد مگه شما ایشون رو میشناسید خبر الکی میزارید به ولا ازتون شکایت میکنیم
  • ناشناس بیشورها می دانین این کی است این بابام است نبینم اینجوری بنویسین