آیین تجلیل از برگزیدگان کنکوری خرمشهر برگزار شد

عباس مدحجی: آیین تجلیل از برگزیدگان کنکور۹۷ و دانش آموزان برتر کشور در حوزه های فرهنگی ، هنری ، ورزشی شهرستان خرمشهر صبح دیروز در محل تالار خلیج فارس خرمشهر برگذار شد.

مدارس خرمشهر در ابتدای مهر ماه ، علاوه بر دانش آموزان، میزبان مسولین شهرستان برای گرامی داشت آغاز سال تحصیلی بودند. اداره کل آموزش و پرورش ، فرمانداری ، نیروی انتظامی ، نماینده شهرستان ، سپاه ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شورای شهر ، خیرین و جمعی دیگر از مسولین ارگانهای محلی و استانی روز اول مهر برای خوش آمدگویی به دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس خرمشهر حاضر شدند. همچنین آموزش و پرورش خرمشهر آین تجلیل از دانش آموزان نخبه و رتبه های برتر کنکور را برگزار کرد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز مهر ماه، شهادت هموطنان اهوازی در حادثه ی تروریستی را تسلیت گفت. ناصر علی فر تدریس راه و روش حسینی را از اولویت تدریس مدارس عنوان کرد و تقویت خلاقیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی را از مهترین مهارت های اجتماعی مورد نیاز عنوان کرد. وی همچنین به مشکل دانش آموزان دو زبانه اشاره کرد و راه حل آن را تقویت پایه ی پیش دبستانی بیان کرد.علیفر هدف از این تجلیل را ایجاد انگیزه برای دانش آموزان عنوان کرد و قول داد سال آینده مراسم با کمیت و کیفیت بالاتری برگزار شود.

معاون نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در بخشی دیگر به محتوا ، معلم و مدرسه بعنوان سه ضلع نظام آموزشی موفق اشاره کرد و افزود هوشمند سازی لازمه ی آموزش موفق امروز است. حرج چلداوی با تقدیر از عبدالله سامری نماینده ی خرمشهر برای پیگیری های جذب نیروهای حق التدریس خرمشهر افزود استخدام ۲۰۰نیروی انسانی تازه نفس ، آغاز سال تحصیلی را برای آموزش و پرورش آسانتر کرد و بزرگترین چالش آموزش و پرورش در کمبود نیروی انسانی تا حدودی در خوزستان کنترل شدـ

نماینده مردم خرمشهر و مینو شهر در مجلس در قسمتی از آیین تجلیل پشت تریبون رفت و از پیش بینی چهار سال قبلش مبنی بر کمبود نیروی فرهنگی در خرمشهر گفت. عبدالله سامری دغدغه ی اصلی خودش را آموزش و پرورش و مبارزه با فقر فرهنگی_آموزشی عنوان کرد و استخدام نیروهای حق التدریس خرمشهر را حاصل پیگیری های خود در مجلس و مدیر کل اموزش و پرورش استان و معاونت نیروی انسانی در وزارت عنوان کرد. وی ضمن اشاره به مشکلات بیمه ای نیروهای حق التدریسی از چلداوی خواست گوش شنوای مشکلات این نیروها باشد.

 

در این آیین از دانش آموزان حائز مقامات کشوری در رشته ی فرهنگی و هنری و ورزشی  و همچنین رتبه های برتر کنکور با اهدای جوایز(سه جایزه پنج میلیون تومانی) و لوح ، تقدیر شد.