روستا، عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری کشور:

سهم بندرامام از ۵۷ محله استان بازسازی بافت فرسوده ۲ محله است/ما باید در بحث بافت فرسوده به کمک مردم بیاییم

خورنا|باقر گل فر:در بازدید و جلسه روز یکشنبه مورخ ٩٧/۶/٢۵ و با حضور روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ، پور سلان مدیر کل راه و شهرسازی استان،ابوقداره مدیر املاک استان و گلمرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، عبادی معاون فرمانداری شهرستان ماهشهر ،قنبری بخشدار بندرامام،عبیداوی ریاست شورای شهر ،عبیاوی شهردار بندرامام  و روسای ادارات بندرامام در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بندرامام خمینی و توانمند سازی محلات حاشیه ای شهر در سالن جلسات بخشداریی بندرامام تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه قنبری بخشدار بندرامام خمینی ضمن تشریح وضعیت شهری و محلات حاشیه ای خواستار توجه ویژه ستاد به بندرامام جهت برون رفت از وضعیت نابسامان مناطق حاشیه ای همچون شهرک شهید صباغان و نیزار و جرف الملح و غیره شده و با تشکر از اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی شهرک شهید صباغان ، آن را ناکافی و کُند ارزیابی نمودند.

در ادامه ایزدی منش ریاست اداره راه و شهرسازی بندرامام  گزارشی از اقدامات اداره راه و شهرسازی را تشریح نمودند و اظهار داشت: که تاکنون قریب به پانصد خانوار از اهالی شهرک شهید صباغان به منطقه جدید کُوی آزادی نقل مکان داده شده و روند ساماندهی مابقی اهالی در همان محلات ادامه خواهد داشت.

پمدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان نیز در این جلسه آمادگی این اداره را جهت راهگشایی در حل معضلات بافت فرسوده شهری و سکونتگاههای غیر رسمی إبراز نمودند .

پورسلان در ادامه خواستار ادامه جلسات ستاد بازآفرینی شهری بندرامام خمینی به ریاست بخشدار و دبیری شهردار شدند.

روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران خواستار اصلاح برخی از عملکردها و أرائه برنامه اقدام مشترک توسط ستاد بازآفرینی با مشارکت تمام دستگاههای ذیربط اجرایی شدند.

روستا در ادامه گفت:استفاده از ظرفیت مردمی و محله ای اهالی با توجه به بافت به هم پیوسته مناطق حاشیه ای را مورد توجه قرار داده و نمونه زنده جهت مشارکت مردمی را مواکب و حسینیه ها دانسته که نباید مغفول گردد.

در این جلسه شهردار از انجام طرح مطالعاتی و تهیه نقشه تفکیکی و اجرایی برخی مناطق از جمله شهرک شهید صباغان ر نیزار خبر دادند.
در پایان جلسه نماینده مردن ماهشهر و بندرامام خمینی در مجلس شورای اسلامی خواستار عدم جزیره ای عمل کردن دستگاه ها و تهیه برنامه های عملی در جهت حل معضلات شدند .

گلمرادی نمابنده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس در پیشبرد و تسریع طرحها تاکید داشتند.ریاست شورای اسلامی شهر نیز از مرور زمان و طولانی شدن طرحهای ساماندهی مناطق گله و اعلام نارضایتی کردند

گفتنی است معاونت بازآفرینی شهری از جمله معاونت های جدید در ادارات کل راه و شهرسازی است که وظیفه اصلی آن توانمند سازی محلات حاشیه ای شهر و خروج از وضعیت فعلی نابسامان فعلی است که بنا گفته مسئولان سهم خوزستان جهت ساماندهی ۵٧ محله می باشد. که سهم بندرامام دو محله است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *