تابش: اگر اصولگرایان مشکلی ایجاد نکنند، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات هستند

خورنا: عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: کارت زرد ممکن است منجر به مسائل و موارد درقانون بعد از گرفتن کارت زرد نشود ولی برای یک رئیس جمهور زیبنده نیست که از نمایندگان ملت کارت زرد بگیرد.

محمد رضا تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا در رابطه با طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس گفت: با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان نسبت به قبل قدرتمند شده‌اند تا بتوانند در مقابل رئیس جمهور ایستادگی و اعمال اراده و نظر کنند.

وی در ادامه افزود: در صورتی که نمایندگان پاسخ‌های رئیس جمهور را قانع کننده نبینند به رئیس جمهور کارت زرد خواهند داد. کارت زرد ممکن است تاثیری در اجرای قوانین نداشته باشد ولی برای یک رئیس جمهور زینده نیست که از نمایندگان ملت کارت زرد بگیرد.

تابش با تاکید براینکه نمایندگان و احمدی‌نژاد باید انصاف را رعایت کنند، خاطر نشان کرد: مجلس عصاره فضائل ملت است و ما باید شآن و جایگاه مجلس را حفظ کنیم و در چارچوب سوالات نمایندگان استدلالات خود را منطقی بیان کنیم تا به یک نتیجه منطقی نیز در طرح سوال از رئیس جمهور برسیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در خانه ملت با بیان این مطلب که افکار عمومی قاضی و داوران منصفی در جامعه هستند گفت: دید و نظر مردم آنچیزی نیست که نمایندگان و دولت می‌خواهند بلکه قضاوت مردم مبتنی بر عقلانیت و منطق است و هر یک از مجلس و دولت بتواند از این موضوع بیشتر استفاده کند و افکار عمومی را قانع کند حرف‌هایش مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت‌و‌گو در رابطه با حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: افکار عمومی امروز بسیار آماده و مساعد برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری است.

نماینده یزد تصریح کرد: اگر اصولگرایان مشکل خاصی ایجاد نکنند، قطعا می‌گویم که اصلاح طلبان پیروز انتخابات ریاست جمهوری در کشور هستند.

تابش اظهار داشت: دولت باید بخواهد و به این نتیجه برسند که نجات ایران و اسلام و اعتلای انقلاب اسلامی در این است که فضا باز شود و گروه‌های مختلف حضور یابند و حرف خود را بزنند و مردم هم انتخاب کنند چرا که اگر مغازه‌ای که یک جنس کالا داشته باشد مشتری و خریداری ندارد.